Traktorn i skogen

Välta tillbaka traktor?!

19 inlägg 11710 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Välta tillbaka traktor?!

Skogshuggarn  
#301504
bodaedet skrev:Skruva ur spridarna efter man fått den på alla fyra. Det kan samlas en massa olja mellan kolv och spridare..


^:)^

Fort man "knäcker" något mellan kolv och vev.

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Välta tillbaka traktor?!

axwell  
#301530
Vardon skrev:Välta tillbaka traktor?!

Inlägg av Vardon » Idag, 11:14

machonisti skrev:En sak bör man kanske känna till. Motorer har gått på motoroljan och inte kunnat stoppas konventionellt.



Tips på hur man får stopp på den eller är det bara att göra 2000 talets lösning - ta upp mobilen, filma och lägga upp på youtube?


Nej jag är för fumlig med mobilen, det tar för lång tid :mrgreen:

Räknar med att den stannar när dekomp. reglaget dras ut, för det har ju alla dieselmotorer 🧠

Nähä, nästan bara Yanmar :lol: :roll:

Avatar Fallback

Re: Välta tillbaka traktor?!

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#301541 Jag har lagt min Valmet 805a på både höger o vänster sida och bägge gångerna och bägge gångerna stannade jag med stoppreglaget.
På högervältningen rann motoroljan ut genom vevhusventilationen, på andra hållet hände inte mycket mer än att golvet blev rent....

Har en bra hobby för detta med en Jeep med en 4,3tons vinch i nosen som jag andvänt för att dra upp traktorn på rätt köl igen

Användarvisningsbild

Re: Välta tillbaka traktor?!

machonisti  
#301650 Jobbets nya volvo lastare tömde sig själv efter rätvinkelsläge. Kan ha att göra med panikläget. Svär på att man stoppat maskin men....

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).