Socialt (mer om oss)

Musikhjälpen 2014

72 inlägg 31207 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Musikhjälpen 2014

Fredrik Reuter  
#301277 Nu är det snart dags för årets Musikhjälpen. Jag hoppas vi ska kunna göra en liknande insats och happening som vi gjorde ifjol.

Just nu håller vi på att fila lite på detta, men nu är iaf tråden skapad och det är bara att fylla på!

Vi hörs!



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Musikhjälpen 2014

Blivande snickare  
#301283 Har det gått ett år redan? :surp: :surp: :surp:

Om möjligt så skulle jag gärna kunna föra över pengar rakt från mitt konto till forumets insamlingskonto, vet att det talades om det förra gången åxå och då skulle du å Fredrik 2 (kse :lol: ) fundera på det till nästa gång. Är det det ni filar på nu? :smile:

Avatar Fallback

Re: Musikhjälpen 2014

axwell  
#301284
Blivande snickare skrev: snickare » 4 minuter sedan.
Har det gått ett år redan? :surp: :surp: :surp:

Om möjligt så skulle jag gärna kunna föra över pengar rakt från mitt konto till forumets insamlingskonto, vet att det talades om det förra gången åxå och då skulle du å Fredrik 2 (kse :lol: ) fundera på det till nästa gång. Är det det ni filar på nu? :smile:


Snickar´n, du och jag har ju en upplupen skuld att reglera, skall bli intressant att se om det går att lösa :?:

Avatar Fallback

Re: Musikhjälpen 2014

Blivande snickare  
#301285 Dubbelinsättning i år :wink: \m/

Avatar Fallback

Re: Musikhjälpen 2014

axwell  
#301302 Jo.

Avatar Fallback

Re: Musikhjälpen 2014

kjugekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#301441 Går det med att sätta in med hjälp as Swish?

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2014

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#301491


Skogsforum/Musikhjälpen finns på Facebook, här diskuteras det med en av
personalen på Musikhjälpen, Manuela.

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2014

Kse  
#301536 Ja vi får se om vi kan fixa nån alternativ betalningslösning.
Annars är det WyWallet som gäller, det går att göra en betalning utan att ansluta sig dvs. skänkte man pengar förra året så har man "bränt" sin fribetalning och måste ansluta sig till WyWallet.
Det är gratis och går ganska lätt.
Här är ett litet klipp från http://www.wywallet.se

"Lagen om betaltjänster från 2010 kräver att man vet vem användaren är vid en transaktion. SMS-betalningar har under en inledande dispensperiod funnits tillgängliga utanför det existerande regelverket. Men en anpassning till regelverket måste införas förr eller senare. Operatörerna valde därför att gemensamt bilda WyWallet och införa registreringskravet för betal-SMS den 1:a februari 2013 i samband med att avtalen med de företag och organisationer som använder sig av SMS-betalningar gick ut. Det hade med andra ord inte varit möjligt att fortsätta med SMS-betalningarna som tidigare."

Passa på att registrera er redan nu.

En länk till vår digitala insamlingsbössa kommer att dyka upp här i tråden lagom till starten den 8:e december.

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2014

Kse  
#303347 Idag startar alltså Musikhjälpen 2014 och årets tema är:
Stoppa spridningen av HIV.

Var 15:e sekund smittas någon av HIV och det finns idag ca 33 miljoner smittade runt om i värden.
I Sverige smittas ca 400 personer varje år.
Forskningen har kommit långt på de dryga 30 år som HIV viruset har varit identifierat och det finns idag effektiva bromsmediciner, men fortfarande är steget långt till att hitta ett botemedel.
Bästa vapnet idag är information om hur man skyddar sig och att det finns hjälp att få för den som har blivit smittad, spridningen av HIV är som störst i världens fattigaste delar och därför är det extra svårt att nå ut med informationen.

Vi kör nu för tredje året en gemensam insamling till musikhjälpen.
2012 var temat: Rätten till rent vatten och vi samlade ihop 13000 kronor
2013 var temat: Flickors rätt att överleva sin graviditet och vi fick ihop 20900 kronor
2014 är temat som sagt: Stoppa spridningen av HIV och vi siktar såklart högre än föregående år.





Musikhjälpen är en årligen återkommande insamling och körs för sjunde året i rad där pengarna går till välgörande ändamål.
Insamlingen är ett samarbete mellan Sveriges radio, SVT och Radiohjälpen.
I en veckas tid sitter 3 kända personer inne i en glasbur på Gustav Adolfs torg i Göteborg och sänder live i både radio och TV för att samla in pengar.
Sändningarna pågår dygnet runt hela veckan och man kan bidra genom att önska låtar via sms, bjuda på auktioner eller skänka pengar direkt.

Vi ser såklart helst att ni använder vår digitala insamlingsbössa.
http://bossan.musikhjalpen.se/insamling ... nt=success
Det finns även en alternativ väg att betala för er som av olika anledningar inte kan använda den digitala insamlingsbössan.

Även i år så finns det möjlighet att vinna fina priser för er som är med och skänker pengar, för varje 100 lapp ni skänker får ni en lott.

All info finns samlad på en särskild sida som admin lägger upp under dagen.

Nu laddar vi hårt för årets bästa radiovecka, 144 timmar nonstop! \m/

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2014

Fredrik Reuter  
#303364 Hej,
Ja, nu ska vi vara igång med årets insamling, kul!

Tyvärr började det lite knackigt. Det visar sig att SR har problem med vår bössa och som ni kan se i länken ovan så står vi på 0 än. Detta stämmer inte, det är något fel på bössan och när jag mailat med SR nu så kan de se att det börjat trilla in pengar, men det är något problem med Klarna som sköter det hela.

De håller på att kolla detta och återkommer. Pengarna kommer alltså in, men bössan uppdateras inte.

Senare kommer också vår Musikhjälpen sida att uppdateras med årets utlottningspriser, jag skriver här när så sker.

Ha det bra!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2014

Fredrik Reuter  
#303365 Länk till vår Musikhjälpen sida:

musikhjalpen-14

   TS
Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2014

Kse  
#303522 #mh14 är officiellt igång och vi har redan svindlande 350 kronor i vår digitala
insamlingsbössa. ;)



Vi ligger för tillfället på plats 271 över alla insamlingar i Sverige, kan tillägnas att vi förra året tog vi oss ända upp till 23 plats vilket inte var illa

För att komma till insamlingsbössan klickar du bara på länken här nedanför.
http://bossan.musikhjalpen.se/insamling ... nt=success


För mer info besöker du vår Musikhjälpensida.

musikhjalpen-14

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2014

Seb macahan  
#303544 Hoj på er. Tips inför insamlingen. Musikhjälpen brukar vara min bästa kompis om nätterna när vi röjer snö (den första snön brukar komma vid denna tid här nere).
Jag brukar göra så här: Sätter av 2% av min timpeng 840:- multiplicerar med antalet röjda timmar. Något år blev det uppåt 80timmar på 5dagar.
Det har vi råd med för en god sak. Knappt 2fub som kanske barkborrarna ändå käkat upp eller nån förbenad rotticka. Ha det o lycka till alla som bryr sig om medmänniskor i världen. :-bd

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2014

Kse  
#303753 Lite dålig tryck på Skogsforums insamling i år till en början men nu börjar det lossna lite, kanske för att vi inte lättat på skynket över prisbordet än?

Ni har väl inte missat att för varje 100 lapp ni skänker till vår digitala insamlingsbössa så får ni en "lott" och är med på en utlottning av finfina priser.
Förutom hett eftertraktade Skogsforumprylar har vi en del trevliga överraskningar som lottas ut.

För att komma till insamlingsbössan klickar du bara på länken här nedanför.
http://bossan.musikhjalpen.se/insamling/skogsforum

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2014

Fredrik Reuter  
#303754 Hej,
Ja, det stämmer. Jag hoppas kunna uppdatera prisbordet inom kort. Det är några sponsorer som måste klareras först.

Jag testade i förmiddags med WyWallet på företagsmobil och det gick bra. Tryckte in 500.-
Dock är jag ej med i utlottningen ... :wink:

För er som inte kan eller vill använda WyWallet, skicka PM till mig så kan vi lösa det genom att era bidrag först går via skogsforum och sedan in i bössan.

Kom igen Flickor och Pojkar!

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).