Öppna kategorin

Terrängbana regler!?

7 inlägg 4111 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Terrängbana regler!?

Jonas 346XPG  
#300463 Hej! Ny på forumet (bor utanför Osby, i Skåne på gränsen till Småland) har jag en fråga som gäller en terrängbana, eller motorbana som det står i papperna från kommunen. Allt är klart med kommunens bygg och miljöavdelning samt länsstyrelsen, nu har jag 3.6ha av skogen reggad som lekplats för jeepen och andra bilar som kan ta sig fram över stock och sten... Nu till frågan hur jag ska informera ev. Allmänhet om banan, ligger en (liten) allmän väg på ena sidan... Har frågat kommunen och dom hänvisar till Polisen, som hänvisar till Kommunen osv... Allemansrätten är alltså bortförhandlad men frågan är om jag måste sätta staket, eller sätta skyltar? På en motorcrossbana är det bara skyltat, på dom jag varit på i allafall!?!?



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Terrängbana regler!?

Jim_the_one  
#300482 Borde ju räcka med skyltar. De gör det ju för militären.

Avatar Fallback

Re: Terrängbana regler!?

Jonas 346XPG  
#300490 Ja, det borde vara så... Komiskt att Polisen inte vet, men dom kan säkert ha åsikt om man gör fel!?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Terrängbana regler!?

anersimyra  
#300497 Kontakta Botkyrka motorklubb med dina frågor.. :smile:

Avatar Fallback

Re: Terrängbana regler!?

Jonas 346XPG  
#300505 Ska prova det, tack.

   TS
Avatar Fallback

Re: Terrängbana regler!?

SvTr  
#301010 Är denna banan även till för allmänheten? och kanske även för endurokörning?
Vi är några som kör enduro i Osby, och alla ställe där man kan köra är av intresse! :smile:

Avatar Fallback

Re: Terrängbana regler!?

Jonas 346XPG  
#301018 Inte för enduro, bara godkänd för bilar... köp en Jeep!

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).