Före och efter jobbet

Varmt

25 inlägg 7074 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild
SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#30007 Ja givetvis är det nattröjning som gäller i norr under sommaren, fattar inte hur folk kan stå ut med att vara ute å röja då det är 24+ ute och sol....

Dessutom ä det jobbigt att ta med sig så jäkla mycket vatten ut i skogen :o

men man bör försöka hålla bra avstånd till hus osv, lätt att dom kan bli lite gnälliga efter några veckors kvällsröjningar :p

Elmia
Användarvisningsbild
th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#30032 Kom just in efter lite röjsågsbrummande. Här i söder blir grannarna fortare gramse om man håller på långt in på kvällen, helst bör man sluta redan vid 8-tiden för att kvällsgrillarna inte skall bli störda.

Avatar Fallback
MasseyFerguson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#30042 Nä man blir orolig om det ska få ihop foder till djuren nu när första skörden torkade bort... kommer det inte regn inom en vecka så ligger vi nog ganska illa till :x

Användarvisningsbild
Skogshuggarn  
#30044 Appropå brummande,,,,

Brukar jägarna bli förb*nnade när ni röjer under tex älgjakten?.

Avatar Fallback
Stante  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#30047 Det är klart att sitta på pass och höra en såg eller maskin är väl inte så roligt. Men det har ingen betydelse, för det mesta bryr sig inte älgarna om det. Har t.o.m varit på jaktprov och älgen gick och ställde sig knappt 100m från dom som röjde, stog kvar där till vi stötte efter 1,5 tim. Så jag bryr mig inte personligen.

Användarvisningsbild
Mowi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#30055 Stog på rådjurspass 100 meter i från två röjare hörde inte ett enda skall

   TS
Avatar Fallback
Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#30058 Jag nämnde faktiskt för mina jägare att jag skulle ut och röja, men det var tydligen självklart att det inte var något problem.

Försöker undvika första veckan på älgjakten, mest för egen säkerhets skulle... :-)

Användarvisningsbild
th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#30096 Samma här, undviker första veckan. Även om jag känner de som jagar på min mark så vet man aldrig vad som händer om man närmar sig grannjaktlagets marker utan hjälmen på huvudet :)

Avatar Fallback
sködarförare  
#30126
Mowi skrev:Nej inga varkstads objekt. Jag hoppas på regn nu jag har satt 5000 plantor jag vill inte att dom torkar. Och baggen trivs bra nu 😡

Själv så ägnar jag mej åt att renovera några veteran båtmotorer i garaget det är så kallt så jag lär öppna dörren o släppa in värmen ibland.
sen ligger en båt o väntar på fäggården som ska in o lackas så sommaren är räddad.
När båten är såld så blir det o köpa in en 5000 motor till M7an o börga såga HÄRLIGT.
Nu ska jag iväg o titta på en brygga i Kolforsen.

Användarvisningsbild
totte  
#30127
sködarförare skrev:Själv så ägnar jag mej åt att renovera några veteran båtmotorer i garaget det är så kallt så jag lär öppna dörren o släppa in värmen ibland.
sen ligger en båt o väntar på fäggården som ska in o lackas så sommaren är räddad.
När båten är såld så blir det o köpa in en 5000 motor till M7an o börga såga HÄRLIGT.
Nu ska jag iväg o titta på en brygga i Kolforsen.


Det är skönt med ett kallt garage, det har jag också. Har just börjat renoveringen av min Jonsered 520. Riktigt bra sysselsättning i värmen. Och hundarna ligger på betonggolvet och tycker det är jätteskönt.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).