Små skogsmaskiner och övriga maskiner

vedvagn till atv

9 inlägg 5842 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

vedvagn till atv

cato  
#299203 Jag har tänkt köpa en vagn till min atv och har tittat på vagnar med insatsflak och timmerstöttor och undrar om det är någon som har erfarenhet av dessa? Hur är det med däcken och kvalitéten?



   TS
Avatar Fallback

Re: vedvagn till atv

Qkeeper  
#299226 Hur mycket och till vad har du tänkt dig använda den till? Lite vedkörning samt småtransporter eller köra timmer,massa och grus?

Avatar Fallback

Re: vedvagn till atv

cato  
#299298
Qkeeper skrev:Hur mycket och till vad har du tänkt dig använda den till? Lite vedkörning samt småtransporter eller köra timmer,massa och grus?

De blir mest ved å jord veklamp som kapas direkt i skogen köra ut färdig ved till älgpassen ja småtransporter i huvudsak.

   TS
Avatar Fallback

Re: vedvagn till atv

Qkeeper  
#299377 Då duger det nog alldeles utmärkt. Har inga erfarenheter själv av vagnarna men har sett några här och var. vet om en som fått kämpa som "minidumper" åt en traktorgrävare vid en husrenovering och t o m den vagnen lever än. Den hade flak av dumpermodell märke är dock okänt.. Går ju under ganska många namn dessa vagnar.

Avatar Fallback

Re: vedvagn till atv

awes  
#299381 Har kört en vagn a'la Kellfri (den som kan köpas med insatsflak) som timmervagn och det går att med den handdrivna kranen få upp 3-meters granstockar med 30 cm diameter men det kräver lite planering och "listighet" då det är lite mer än kranen nog är gjord för :roll:
Klättrar bra över även stora stenar. Har dock fått en punktering (efter körning på väg...)

Avatar Fallback

Re: vedvagn till atv

cato  
#299524 En lejabvagn blev det.

   TS
Avatar Fallback

Re: vedvagn till atv

axwell  
#299538
cato skrev:En lejabvagn blev det.


Bravo, grattis till beslutet.
Blev det hos HS-husvagnar i Nacksta, ser att dom annonserar Can Am ATV och Lejab vagnar?

Northbike (Norrlands störst MC-handlare) satsar på Can Am och Honda ATV.
Vet inte vilka vagnar dom har.

Avatar Fallback

Re: vedvagn till atv

cato  
#299554
axwell skrev:
cato skrev:En lejabvagn blev det.


Bravo, grattis till beslutet.
Blev det hos HS-husvagnar i Nacksta, ser att dom annonserar Can Am ATV och Lejab vagnar? Nej på yamaha center


Northbike (Norrlands störst MC-handlare) satsar på Can Am och Honda ATV.
Vet inte vilka vagnar dom har.

   TS
Avatar Fallback

Re: vedvagn till atv

Qkeeper  
#299781 Bra vagnar det, hade den billiga lejan som första vagn och den fick stå ut med mycket skit men den höll :)

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).