Traktorer och processorer

Hydralmotor ex Hypro

9 inlägg 4631 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Hydralmotor ex Hypro

patruna  
#299163 Vad för slags motor sitter det i matarrullarna på ex.Hypro 350/400 (äldre maskin)pumpen ger 60 liter tror jag.
Ser dom ut likadana nu?



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Hydralmotor ex Hypro

patruna  
#299191 Provar igen
Vad för slags hydralmotorer sitter det i matarrullarna på Hypro traktorprocessorer
Vill veta storlek cm3 och vilken typ

   TS
Avatar Fallback

Re: Hydralmotor ex Hypro

Blondin 750  
#299194 Är det av intresse att jag kollar på min Gph 03 från -89? Tror att det skiljer en del mellan olika modeller.

Avatar Fallback

Re: Hydralmotor ex Hypro

patruna  
#299197 Tack det skulle hjälpa, Vill bara få en hint om storlek eftersom jag skall göra en drift/matning för rundvirke! Jag har provat köra en Hypro i skogen och den har den kraften och hastigheten som behövs.Det kan ju inte skilja så mycket i kapacitet mellan olika aggregat tror jag,men mest troligt har jag fel.
Nu googlade jag på Gph 03 och den vi provade var nog lite äldre än-89 så det skulle hjälpa mig mycket.

   TS
Avatar Fallback

Re: Hydralmotor ex Hypro

Lindianerna  
#299209 Ska du göra egen processor??
Visa med bild o text är ett krav från oss på skogsforum!!! :-)

Avatar Fallback

Re: Hydralmotor ex Hypro

ulfgustav  
#299218 Det sitter med sannolikhet 400 cc motorer på en sådan

Avatar Fallback

Re: Hydralmotor ex Hypro

patruna  
#299219 Hehe
Ja visst kommer bilder såvida jag kommer igång med det praktiska!men än så länge är jag på insamling av information på detaljlösningar(Skogsforum är en guldgruva)maskinisten också

   TS
Avatar Fallback

Re: Hydralmotor ex Hypro

Blondin 750  
#299229 Tyvärr sitter motorerna inbyggda och jag kom inte åt att se nåt utan att skruva isär den, inte heller några uppgifter om storleken på motorerna i min instruktionspärm, så jag rekomenderar att ringa till Hypro och fråga.

Avatar Fallback

Re: Hydralmotor ex Hypro

patruna  
#299232 Tack U-G
Jag tror OIE säljer sådana

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).