Skogsröjning

Tvåtaktsljud i Hökarängen

4 inlägg 3586 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Tvåtaktsljud i Hökarängen

Carlfritidshuggare  
#298606 På väg hem igår kände jag den omisskännliga doften av nyhugget innan jag lyfte blicken och såg att Hökarängen i Stockholm befriats från åtskilligt buskage och även en del större träd.

På väg till jobbet idag hörde jag ljudet av röjklingor och tvåtaktsmotorer. Längtan till sommarstället och min amatörgallring där växte sig stark.

Svevia i full fart med säkert tio man. Kanske någon forumist på plats? Ville inte störa i arbetet då alla såg mycket koncentrerade ut. Till och med en flismaskin på band användes så det var röjning utöver vad jag är van att se i närområdet.



   TS
Stihl Motorsågar och Röjsågar
Användarvisningsbild

Re: Tvåtaktsljud i Hökarängen

anersimyra  
#298636
Carlfritidshuggare skrev:På väg hem igår kände jag den omisskännliga doften av nyhugget innan jag lyfte blicken och såg att Hökarängen i Stockholm befriats från åtskilligt buskage och även en del större träd.

På väg till jobbet idag hörde jag ljudet av röjklingor och tvåtaktsmotorer. Längtan till sommarstället och min amatörgallring där växte sig stark.

Svevia i full fart med säkert tio man. Kanske någon forumist på plats? Ville inte störa i arbetet då alla såg mycket koncentrerade ut. Till och med en flismaskin på band användes så det var röjning utöver vad jag är van att se i närområdet.
Förmodligen Jacksons trädvård, vi som är entreprenörer åt Svevia ska nämligen använda väst med deras logga.. :smile:

Avatar Fallback

Re: Tvåtaktsljud i Hökarängen

Carlfritidshuggare  
#298851 Såg ingen väst och enda märkningen på bilarna var Svevia. Men att döma av klädsel och utrustning hos den som körde flisen så verkade han mer "skoglig" än de övriga. Dessutom har Jacksons varit framme på fler ställen såg jag idag. Svevia kanske kör blandad bemanning - vet inte alls hur det fungerar.

Hursomhelst glad för jobbet som gjorts. Snyggt och prydligt, bättre sikt mellan gångvägarna. Fåglar och ljusskygga typer är nog de enda som längtar tillbaka.

   TS
Avatar Fallback

Re: Tvåtaktsljud i Hökarängen

Carlfritidshuggare  
#299146 Svevia på några bilar, Jain trädgård och Trädkronan på några jackor och bilar. Salig blandning.

Kan inte vara lätt att hålla på säkerheten när man röjer nära "trafiktäta" gångstråk. Om man tar paus varje gång någon passerar får man inte mycket gjort. Samtidigt är det för alla bekant hur mycket som kan flyga runt en röjsåg.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).