Avverkning (slutavverkning)

Vad har entreprenörer för rastkojor?

34 inlägg 19731 visningar 11 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vad har entreprenörer för rastkojor?

Axl  
#298622 Om vi pratar röjare skulle jag säga att bilen är vanligast tätt följd av liten glasfiberkoja som står löst på en vanlig släpkärra.

Iggesund Forest BlueLine skördarsvärd, Norrländsk urkraft
Användarvisningsbild

Re: Vad har entreprenörer för rastkojor?

ananders  
#298624
Jim_the_one skrev:Du får väl gå dit då. Alltid bra med lite vardagsmotion =)


Skulle jag kunnat gjort men jag tycker det är svårt att gå med platåskor i plogtiltan. ; )

Avatar Fallback

Re: Vad har entreprenörer för rastkojor?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#298625
Bild


Platåskor? Är det här du?!?!

   TS
Avatar Fallback

Re: Vad har entreprenörer för rastkojor?

tallen100  
#298629
Mangan skrev:Gott, då kanske man kan få tag i bra drängar! :lol:

Tja, polacker kanske, då slipper du till och med den "vanliga" lönen... :wink:

Avatar Fallback

Re: Vad har entreprenörer för rastkojor?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#298631 Mm, det är svårt att få tag i bra tjänstefolk nuförtiden.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vad har entreprenörer för rastkojor?

anersimyra  
#298634 Jag är rätt säker på att koja ska finnas när arbetet beräknas ta minst 4 timmar, förutsatt att inga andra alternativ står till buds vill säga. Att äta i bilen och skita i skogen är inget godtagbart alternativ.. :smile: :smile:

Användarvisningsbild

Re: Vad har entreprenörer för rastkojor?

Skogsfrost  
#298657
anersimyra skrev:Jag är rätt säker på att koja ska finnas när arbetet beräknas ta minst 4 timmar, förutsatt att inga andra alternativ står till buds vill säga. Att äta i bilen och skita i skogen är inget godtagbart alternativ.. :smile: :smile:

Skita i skogen får man vacker göra iallafall. Vad jag vet så är det sällsynt med toaletter i rastkojorna. Och ärligt talat så skiter man hellre i skogen än att tvingas ta hand om latrintömning :ymsick:

Avatar Fallback

Re: Vad har entreprenörer för rastkojor?

jannee  
#298662 Man bör också förstå entreprenörerna, de sitter i en riktig rävsax. Tar du INTE jobbet för si och så går det till någon annan. Det är inte alla som kan jobba för kommunala och statliga företag, där finns det tydligen hur mycket pengar som helst - verkar det i alla fall som.
M.a.o. är det råttan på repet. Entreprenören får så dåligt betalt att denne inte har ekonomisk möjlighet att även håla med rastkoja.
Skulle mot all förmodan beställaren kräva att entreprenören ska hålla med även detta lär inte beställaren överhuvudtaget få några jobb att dela ut.
Skulle jag nu mot all förmodan behöva ha 10 ha röjt - ja då självklart väljer jag de som har bäst rekommendationer + är billigast - koja eller inte.
Tror nog att de flesta beställare handlar efter den principen - tror inte du också det?

Användarvisningsbild

Re: Vad har entreprenörer för rastkojor?

Maldas  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#298665 Vi sålde kojan ganska nyligen. Vi ansåg att den tar mer än den ger. En sak till som ska flyttas, ställas upp, skötas, risk för inbrott mm. Men visst dom dagar det går sönder och termometern visar -20 är det ju gott att ha någonstans att värma sig. Men det blir rätt gött bak i skåpbilen också ;) Skiter gör vi hemma.

Avatar Fallback

Re: Vad har entreprenörer för rastkojor?

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#298669 Här uppe har då de allra flesta kojor, vi har rep/rast koja som följer med skördarn med alla nödvändiga grejer samt bränsle. Inget racklande med grejer på bilen, när nånting går sönder måste man snabbt igång igen. Och så är det ju ganska trevligt att gå och prata med kollegan på rasten och koka en kaffekopp.

Avatar Fallback

Re: Vad har entreprenörer för rastkojor?

röjjare  
#298691 Vi har allt utom toalett. :) Varför vil man ha toalett i skogen? Äckligt.

Användarvisningsbild

Re: Vad har entreprenörer för rastkojor?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#298692
Skogsfrost skrev:
anersimyra skrev:Jag är rätt säker på att koja ska finnas när arbetet beräknas ta minst 4 timmar, förutsatt att inga andra alternativ står till buds vill säga. Att äta i bilen och skita i skogen är inget godtagbart alternativ.. :smile: :smile:

Skita i skogen får man vacker göra iallafall. Vad jag vet så är det sällsynt med toaletter i rastkojorna. Och ärligt talat så skiter man hellre i skogen än att tvingas ta hand om latrintömning :ymsick:


Du får väl köra med en urinseparerande toalett.
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Vad har entreprenörer för rastkojor?

Skogsfrost  
#298695 Apropå skita i skogen. :wink:


Användarvisningsbild

Re: Vad har entreprenörer för rastkojor?

sundelius  
#298698 :grin: :grin: :grin:

Användarvisningsbild

Re: Vad har entreprenörer för rastkojor?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#298700 Finns ju speciallitteratur om detta http://www.amazon.com/How-Shit-Woods-Ed ... 1580083633
/Niklas

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).