Gallring

Avestavagnen 4.2 h

36 inlägg 29524 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Avestavagnen 4.2 h

skogsbonne  
#298494 jobbar du 8 h dagar? Inte har du väl den igång 8 h då?!

   TS
Malwa
Avatar Fallback

Re: Avestavagnen 4.2 h

Ercen  
#298600 Jag har aldrig kört med en liknande vagn eller skotare tidigare. Är det värt att lägga pengarna på den långa kranen eller räcker det med den kortare varianten?

Avatar Fallback

Re: Avestavagnen 4.2 h

skogsbonne  
#298602 Man kan aldrig få för lång kran ;) Kranen är ofta för kort även om det är den långa med utskjut.

Utskjutet är även bra om stockarna är för tunga för kranen för då kör man ut utskjutet och lyfter med den för den orkar mer än vad kranen lyfter

   TS
Användarvisningsbild

Re: Avestavagnen 4.2 h

anersimyra  
#298637
Ercen skrev:Jag har aldrig kört med en liknande vagn eller skotare tidigare. Är det värt att lägga pengarna på den långa kranen eller räcker det med den kortare varianten?
Utskjutet är även " guld värt " vid rishantering.. :smile: :smile:

Avatar Fallback

Re: Avestavagnen 4.2 h

Ercen  
#298643 Hur menar du vid hantering av ris? :) jag kommer främst köra ris med min kärra så det är sjukt bra att få inputs :)

Användarvisningsbild

Re: Avestavagnen 4.2 h

anersimyra  
#298644
Ercen skrev:Hur menar du vid hantering av ris? :) jag kommer främst köra ris med min kärra så det är sjukt bra att få inputs :)
Långt ris hanteras bäst med lång kran helt enkelt. :geek: :smile:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).