Skojigt/Galet

mera galet än skojigt

3 inlägg 2901 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

mera galet än skojigt

rokon  
#298532 Detta inträffade i höst, En god vän och skogsman lejde en annan van skogshuggare att fälla för den egna sågningen, vännen hann ej med så därför blev det denna gång på detta viset;
Reklamen säger ONE FOR ALL, och dessa män har passerat bäst före datum.
Ja det föll sig så här, van skogshuggare säger till vännen, du får köpa ut bensin och jag vill ha Aspen.
Vännen far till staden och frågar i butiken efter Aspen varvid butiksbiträdet visar med hela handen vart hyllan med aspen står, vännen som uppenbarligen läst reklamen där även texten "bränslet för alla luftkylda motorer" står, greppar den blå dunken betalar och vänder åter till obygden där Aspen ännu ej funnit sitt fulla värde, lämnar över den blå dunken till van skogshuggare.
Nästa dag första tankningen och sågen skär......
Kommer att tänka på refrängen "allting går att sälja med mördande reklam" av Norrbottens Järn från låten Konserverad gröt
ja vad säger ni? En för Alla, bränslet för alla luftkylda motorer.



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: mera galet än skojigt

Robertberg  
#298535 Dieslar går nog inte heller nå vidare på ren bensin.

Användarvisningsbild

Re: mera galet än skojigt

rokon  
#298539 Tyvärr har jag sålt min lilla timmervarpbåt med 3 cylindrig engelsk luftkyld marinmotor av fabrikat Lister(en fantastiskt fin 54 hk råstark råstark godbit när den går på Diesel) så jag kan ej testa att köra den på Aspen.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).