Arbetskläder för skogen

Ny klädfärsäljare - Engelbert Strauss

163 inlägg 95557 visningar 19 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Ny klädfärsäljare - Engelbert Strauss

anersimyra  
#297570
Niking skrev:Ja varför inte. Branschen kan ju behöva utvecklas.
/Niklas

Bra ide ! Man kan bygga väg bredvid vägen som skall huggas. kostnaden är såklart egal, huvudsaken att inte cyklisten behöver offra 20 sekunder av sin tid. Bygget kanske lönar sig på ett par tusen år om man betänker att cykelisten då inte hindras i sin framfart... :smile: :smile: :smile:

Användarvisningsbild

Re: Ny klädfärsäljare - Engelbert Strauss

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#297589 De flesta cykelbanor går ju bredvid befintliga vägar. Annars brukar det ofta gå att parkera utanför cykelbanan.

Annars kan man ju alltid ta in en helikopter likt man gör i Nordamerika.
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Ny klädfärsäljare - Engelbert Strauss

Peteflamingstar  
#297593 Ett fordon på cykelbanan med saftblandare påslagna kan kanske om inte annat uppmärksamma cyklisterna om att det är något slags arbete på gång. Inte för att man ska tro att de bryr sig, jag är uppväxt utanför Uppsala och jobbade inom kyrkogårdsförvaltning i stan i flera år. Där kan man snacka om studentikosa kamikazecyklister...

   TS
Användarvisningsbild

Re: Ny klädfärsäljare - Engelbert Strauss

anersimyra  
#297600 Åter till kläderna, fungerade leveransen som utlovat ? Är kvalitén likvärdig annan " dyrkvalite " ?

Användarvisningsbild

Re: Ny klädfärsäljare - Engelbert Strauss

Peteflamingstar  
#297606 Ja allt funkade bra, leveransen tog bara några dagar och kvalitén är inget att klaga på. Speciellt byxorna är riktigt sköna, blusen kunde jag kanske ha tagit en mindre storlek av men det är ju inte deras fel. Orkade inte skicka och byta (de skickade dock med gratis porto-klisterlapp för returer), får ha den som vinterblus med tröja under.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Ny klädfärsäljare - Engelbert Strauss

anersimyra  
#297613
Peteflamingstar skrev:Ja allt funkade bra, leveransen tog bara några dagar och kvalitén är inget att klaga på. Speciellt byxorna är riktigt sköna, blusen kunde jag kanske ha tagit en mindre storlek av men det är ju inte deras fel. Orkade inte skicka och byta (de skickade dock med gratis porto-klisterlapp för returer), får ha den som vinterblus med tröja under.
Det låter ju bra.. :smile: :smile: särskilt med tanke på att två byxor och dito blusar betingar ungefär samma pris som ett par byxor med HVA tryck.. :smile: :smile:

Användarvisningsbild

Re: Ny klädfärsäljare - Engelbert Strauss

Peteflamingstar  
#297637 Återkom gärna med utlåtande du också så får vi se om jag bara hade tur med mina exemplar!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Ny klädfärsäljare - Engelbert Strauss

anersimyra  
#297648
Peteflamingstar skrev:Återkom gärna med utlåtande du också så får vi se om jag bara hade tur med mina exemplar!

Återkommer självklart med resension .. :smile:

Användarvisningsbild

Re: Ny klädfärsäljare - Engelbert Strauss

Peteflamingstar  
#297667 Fann denna bild på Fejsboken, så ser klättrare ut iförda det jag beställde.
Bild

   TS
Användarvisningsbild

Re: Ny klädfärsäljare - Engelbert Strauss

anersimyra  
#297676
Peteflamingstar skrev:Fann denna bild på Fejsboken, så ser klättrare ut iförda det jag beställde.
Bild

I sanning ett väldigt träd där intill muren, klart man då behöver kramas en smula med arbetskamraten.. :smile: :smile: :smile:

Avatar Fallback

Re: Ny klädfärsäljare - Engelbert Strauss

Blivande snickare  
#297729 Härligt bild! :grin:

Användarvisningsbild

Re: Ny klädfärsäljare - Engelbert Strauss

Peteflamingstar  
#297794 Ja får dom fortsätta kanske det resulterar i föryngringsåtgärder, någon småkotte som klättrar runt i träden! :grin:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Ny klädfärsäljare - Engelbert Strauss

Mikael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#298040 Fick en katalog idag så dom kanske struntar i personnummer till det nu iallafall. :smile:

Användarvisningsbild

Re: Ny klädfärsäljare - Engelbert Strauss

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#298052 Låg 3 st kataloger i brevlådan idag, är intresserad av en del varselkläder de har i katalogen men man vill ju gärna veta hur väl de håller innan man slår till och köper t ex 10 st

Användarvisningsbild

Re: Ny klädfärsäljare - Engelbert Strauss

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#298054 är EN ISO 20471 är det lika med EN 471 eller är det bättre/sämre??

synd att deras huggarblusar saknade reflexer....

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).