Jakt och Fiske

Älgjakten undergräver arbetslinjen

10 inlägg 6076 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Älgjakten undergräver arbetslinjen

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#297468 http://www.lantbruk.com/skog/algjakten-kan-flyttas

Jag trodde i min enfald att semesterdagar var till för att tas ut. :shock:

Jag tror inte jägare ser det som något problem att ta ut semester...



   TS
Avatar Fallback

Re: Älgjakten undergräver arbetslinjen

isteskog  
#297474 Vad jag vet så får man börja redan på lördag redan idag. I mitt älgskötselområde ville några i ett jaktlag börja på lördagen, men majoriteten ville börja på söndag, och så blev fallet.

Avatar Fallback

Re: Älgjakten undergräver arbetslinjen

r93  
#297485 Ha ha ha, vilket skämt!
Pappaledigheten slår dock i taket under första veckan :lol:

Avatar Fallback

Re: Älgjakten undergräver arbetslinjen

jannee  
#297492 Och ja som trodde att ni norr om Stockholm gick på jakt när frysen började bli tom. :grin:

Användarvisningsbild

Re: Älgjakten undergräver arbetslinjen

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#297523 Här börjas älgjakten på torsdagen.
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Älgjakten undergräver arbetslinjen

anersimyra  
#297580 Ha ha ha. Arbetskamraten blev något av en rekordman i " sjöfågeljakt." Den påskjutna älgen klev ner sig i älven, for ut i sjön och sjönk som en sten.. :shock: :shock: :smile:

Avatar Fallback

Re: Älgjakten undergräver arbetslinjen

tallen100  
#297636
anersimyra skrev:Ha ha ha. Arbetskamraten blev något av en rekordman i " sjöfågeljakt." Den påskjutna älgen klev ner sig i älven, for ut i sjön och sjönk som en sten.. :shock: :shock: :smile:

Den flyter upp en vacker dag :wink:

Avatar Fallback

Re: Älgjakten undergräver arbetslinjen

Magnus Andersson  
#297641 Antingen får MP och dess vänner förse älgar med flytväst eller så får skytten kalkylera bättre till nästa jakt!

Användarvisningsbild

Re: Älgjakten undergräver arbetslinjen

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#341284 Cecilia Widegren ger inte upp http://www.lantbruk.com/lantbruk/riksda ... -en-lordag
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Älgjakten undergräver arbetslinjen

Volvopv-65  
#344956 Jag tycker hela ide`n att flytta jaktstarten luktar anus.
Vissa i mitt lag förespråkar det för att slippa ta ut lediga dagar under veckan.
Det är uteslutande folk som har en bit att åka till jaktmarken.
Vi som bor i området är i huvudsak arbetarklass som har den sk industrisemestern,4 v på sommaren.
Varför ska vi då göra allt jobb runt i kring jakten på vår lediga tid under tidig höst för att de som anser sig inte kunna åka hit och hjälpa till,utan dom dom vill ha allt klart och serverat V41/42????
Men vid lördagens köttdelning kommer dom springande med baljorna i högsta hugg.
Nej fy fan,orkar dom inte hjälpa till med allt arbete före så ska dom då fan inte kunna spara sin dyrbara ledighet för att ut å spela golf eller något annat asocialt beteende.
Sen finns det ju undantag,vi har ett par killar (far å son) som sitter och åker hit extra från STHLM tex när jaktlaget har tid på den lokala skjutbanan. Drygt 30 mil enkel resa för att umgås och skjuta lite på pappälgen,det kallar jag intresse.
Men å andra sidan blir kostnaden inte lägre om dom stannar i STHLM och försöker boka tid på en skjutbana där,och inte hittar någon dom kan prata skit med på samma vis som inom laget.
Nej,älgjakten SKALL fortsätta ha sin början andra måndagen i Oktober,då kan alla delta under samma villkor.
Det är väl inte besvärligare att ta en veckas semester i STHLM än vad det är i Dalarna????
Finns det bara intresse så löser man väl det utan att politikerna behöver bry sig om att styra om hela skiten.........

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar