blixxxt skrev:Skulle ju byta mina niveleringsventiler, men eftersom jag haft snäll terräng ett tag så tänkte jag vänta till ett bättre tillfälle. Igår dök det upp. Det var +2 grader, snöblandat regn och blåst. PERFEKT!!! tänkte jag, vilket skruvarväder!
Skämt o sido så ballade flytläget ur helt och hållet för mig. Var som att köra en gungbräda genom skogen, så det blev lite akut istället...
Skillnaden är ju enorm, och nu kan jag säga att den har aldrig gått riktigt bra sen jag fick den!
Tyvärr har jag fått ett annat fel på halsen efter jag bytte ventiler
Först ville den inte låsa bakre hjularmarna när jag stannat maskinen över huvud taget.
Upp med hytten igen och plocka bort, kolla o göra rent. (Även om jag inte såg något skräp)
Provkörde lite innan jag skruvade fast hytten denna gång och då funkade allt. Glad i hågen kunde jag äntligen köra hem o torka till framåt niotiden på kvällen och sov gott eftersom man visste att "imorgon är det bara att köra"
Nej det var det inte
Felet med att den inte låste bakre hjularmarna (midjestabiliseringen) kom vid några tillfällen tillbaks. Bara några, men tillräckligt för att det ska ställa till det när man sitter med kranen långt ut...
Till sist bestämde jag mig för att tilta hytten en tredje gång och byta plats på dom två ventilerna som är lika på paketet under hytten. Sagt och gjort. Inget skräp hittade jag denna ggn heller och först funkade allt som det skulle men efter nån timme så hände det igen. Samma funktion trots att jag bytt plats på ventilerna.
Innan jag åkte hem hade helvetet blivit konstant fel igen
Rottne är lite osäkra på vad som är felet i nuläget, men ska forska vidare imorgon.
Hur som helst vill jag höra med er som har d5 OCH har bytt ventiler. T.ex Rocky.
Ett fenomen som jag fått är att om jag har kranen lite åt en sida när jag förflyttar maskinen och sen släpper pedalen så kommer hela maskinen åt det hållet i ett ögonblick efter att jag släppt pedalen. Är det så för er oxå?
Det som är konstigt tycker jag är att jag kan köra maskinen, hålla ut kranen 90 grader med utskjut o allt samtidigt som jag hjular (alltså i flytläge), men sen när jag släpper pedalen och han ska låsa oljan så kommer han som fan i nån tiondel eller två innan han låser. Sen står han still och om jag då trycker ner pedalen så kommer han ingenting heller förrän jag släpper pedalen nästa gång? Detta tycker jag är mycket märkligt eftersom det i mitt tycke borde vara helt tvärtom Så var det på 2004an dessutom, att om man stod still, hade kranen åt sidan och sen tryckte på körpedalen, DÅ ville han gå åt det hållet. Inte när man släpper pedalen
Hoppas det går att fatta? Hur är era maskiner efter ni bytt ventiler?
Hej. Hur gick det för dej med maskinen. Vad var felet?