Vedmaskiner, flishuggar

Kisaved?

15 inlägg 16102 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Kisaved?

Xon  
#295678 Har Kölefors lagt ner tillverkningen av vedmaskinerna?
www.kisaved.se går bara till en webbshop med reservdelar numera.. ?



   TS
Trejon
Användarvisningsbild

Re: Kisaved?

stegmaster  
#295695 http://www.kisaved.com/produkter.html

Avatar Fallback

Re: Kisaved?

Tikka  
#295720 Utveckling och produktion av vedmaskiner har upphört. Kisaved kommer att tillhandahålla reservdelar och tillbehör via webbshop.

Avatar Fallback

Re: Kisaved?

Palleman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#295746 Stämmer detta verkligen? Jag hittar i och för sig ingen info om nya maskiner, men det står väl heller ingenstans att de skulle ha upphört att tillverka nya maskiner?

Avatar Fallback

Re: Kisaved?

Tikka  
#295748 Ja det stämmer. Företaget med dess kunniga personal finns kvar.

Avatar Fallback

Re: Kisaved?

Palleman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#295776 Det låter synd tycker jag. Har alltid tyckt om deras ordentliga maskiner. Vi behöver väl fler såna företag, inte färre!

Användarvisningsbild

Re: Kisaved?

herjman  
#295848 Trist!

Avatar Fallback

Re: Kisaved?

Henrik Petersen  
#295871 Hej
om man googlar på kisaved kommer sidan upp som vanligt och de har Kisa kubik2 som en nyhet. Det var länge sen jag kollade sidan men jag ser inget konstigt. är ni verkligen säkre på detta??

Henrik

Avatar Fallback

Re: Kisaved?

Palleman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#295877 Hoppas det är fel. Tycker också den vanliga hemsidan verkar se ut som vanligt.

Användarvisningsbild

Re: Kisaved?

Vedproducent  
#295896 Välkomnar mer information. Helt klart är i alla fall att de vanliga ordinarie telefonnumren är avstängda på kundens begäran. Så något är det som händer men exakt vad vet jag inte heller.

Användarvisningsbild

Re: Kisaved?

Vedproducent  
#295914 Nu har jag pratat med Björn på Kölefors Maskin AB. Med hans godkännande och vetskap får jag klargöra läget.
Produktion och tillverkning fortsätter men inte i samma omfattning. De har inte annonserat och har inte medverkat på mässor på ett tag. Men det finns i dagsläget ett 10 tal nya Kisaved 2 under byggnad som är till salu. Så produktionen fortsätter men i en mycket mindre skala. Anledningen är att det finns ett annat företag i familjen som tar mer tid i anspråk som sysslar med bilar och som Björn sa dom har hållt med detta i 34 år och vill göra något lite annat innan man är för "gammal"
Ja jag tror jag har fått det ganska korrekt beskrivit och det är med Björns godkännande (en av bröderna som äger företaget) jag skriver det. Så nu kan vi alla sluta spekulera.

Användarvisningsbild

Re: Kisaved?

totte  
#295954 Föredömligt att skaffa och skriva korrekt info, så slipper vi en massa spekulationer och gissningar. :-bd

Avatar Fallback

Re: Kisaved?

Bengt_T  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#296030 Kan bara hålla med totte, föredömligt :smile:

Avatar Fallback

Re: Kisaved?

Xon  
#296396 Trist! Vågar inte köpa en maskin om man inte vet om tillverkningen/reservdelar finns kvar om 2 år..

   TS
Användarvisningsbild

Re: Kisaved?

kjetilroeste  
#296653 Delene på kisa er så standard som overhodet mulig. Ikke veldig stort problem å få tak i deler hos vanlige maskinforhandlere.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).