Skördare

Timberjack 770

8 inlägg 6758 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Timberjack 770

hemhuggare  
#295668 Har fått problem med att högtrycket inte slår till till matarhjul och kap är det någon som har nån ide?



   TS
Användarvisningsbild

Re: Timberjack 770

Fredrik Reuter  
#295673 Hej,
Är det 742 aggregat?

Användarvisningsbild

Re: Timberjack 770

hemhuggare  
#295674 ja det är 742

   TS
Användarvisningsbild

Re: Timberjack 770

Fredrik Reuter  
#295683 Att det är kapen också kan jag inte svara på, men det lilla jag körde 742 så hände detta en gång och då plockade jag lös blocket och gjorde rent, sedan funkade matningen igen. Tror jag hört flera som råkat ut för liknande. Men när det är kapen också så vete rackarn.

Vi får hoppas någon mer med mer erfarenhet ansluter, det ska finnas flera som kan svara (bättre än jag).

Lycka till!

Användarvisningsbild

Re: Timberjack 770

hemhuggare  
#295687 Tack jag skulle tro att det är nån magnet eller nåt som inte slår till för när man kör utskjutet i botten så att pumpen går mot överströmmaren så går matning och kap som de ska

   TS
Användarvisningsbild

Re: Timberjack 770

Fredrik Reuter  
#295688 Ja, där har du nåt att gå på. Dålig magnet eller glapp i ledningar.

Avatar Fallback

Re: Timberjack 770

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#295904 Sitter en högtrycksventil under hytten.mellan avstängningsktan o hytt.Ät en proportionell magnetventil som styr en ventil.Kolla elanslutning sen byt ventil

Användarvisningsbild

Re: Timberjack 770

hemhuggare  
#296388 Hittat felet ! kass hirschmannkontakt på högtrycksventilen under hytten

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).