Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Polaris

8 inlägg 8645 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Polaris

bangolf  
#292108 Hej

Nu har det blivit dags att byta 4-hjuling, kör polaris idag och hade nog tänkt fortsätta med det. Jag har kikat på 550 xps Forest och måste säga att jag gillade den. Jag kollade även på 570, Ni som har dessa maskiner här på forumet vad säger ni? för o nackdelar med respektive modell.

// Johan



   TS
Användarvisningsbild

Re: Polaris

cruisern  
#292112 Jag har en Polaris Ranger 570 och är mycket nöjd med denna. Den är något större än en ren fyrhjuling. Jag stod i valet mellan en ren fyrhjuling och UTV och valde den senare.

Några fördelar som jag ser är:
- har ett flak på 81x107x29cm och som kan lastas med motorsåg, röjsåg m.m
- kan utrustas med vindruta, tak och bakruta och då sitter man "skyddat"
- har ratt, säkerhetsbälten och har plats för 2+ personer
- det är suveränt lätt att stiga in och ur fordonet
- är något tyngre än en ren fyrhjuling och greppar bättre vid drag av timmervagn

Användarvisningsbild

Re: Polaris

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#292115 Däcklagret i Gällivare har nåt specialerbjudande nu på 800 modellen, kolla med dem?

Användarvisningsbild

Re: Polaris

Karlsson_98  
#292127 Nya 570in hade jag väntat med att köpa tills "barnsjukdomarna" försvunnit. :)
En bekant har problem med att huvudsäkringen går hela tiden och sen var det något mer som jag inte kommer ihåg.

Användarvisningsbild

Re: Polaris

Bax  
#292181 En polare har en ny 570, han fick problem med att värme från avgasröret smälter sönder ett fäste till sadeln, som då av förarens tyngd ramlar ner på luftburken som i sin tur brakar ner på insugningsröret och knäcker det.

"känt hos Polaris" enligt hans åf. Men jag vet inte om det är åtgärdat.

I övrigt verkar det vara en mycket bra maskin.

Användarvisningsbild

Re: Polaris

anersimyra  
#292205 69.900 inkl moms är som hittat för potatisen, jag har själv en 2010 som funkat klockrent. Större hjul och eftermarknadsservo gjorde den inte sämre.. :smile:

Avatar Fallback

Re: Polaris

bangolf  
#292320 Tack för svaren grabbar, känns som 570 är struken från listan, Nu ska man bara bestämma vilken extra utrustning man ska ha, sen är de bara att belasta nöjeskontot:)

   TS
Avatar Fallback

Re: Polaris

bangolf  
#294146 Ja då va de klart! Idag beställdes en 550 xp! Känns väldigt bra, nu är som vanligt väntan extremt lång tills vi får den.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).