Skördare

Nya Komatsu skördare

65 inlägg 43725 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Nya Komatsu skördare

kjetilroeste  
#293620 Come on Cedric, UPLOAD IT! :D :D :D

Avatar Fallback

Re: Nya Komatsu skördare

cédric  
#293638 How to post a PDF file here ??

Användarvisningsbild

Re: Nya Komatsu skördare

Fredrik Reuter  
#293650 Hi,
Please, have a look at the attached pictures below (on how to post attachments).

Användarvisningsbild

Re: Nya Komatsu skördare

kjetilroeste  
#293818
IMG_0606.png

Användarvisningsbild

Re: Nya Komatsu skördare

Fredrik Reuter  
#293898 Häftigt Kjetil, tack för detta.
Det verkar inte vara några fundamentala ändringar i chassi eller kran?

Avatar Fallback

Re: Nya Komatsu skördare

Global-logging  
#293979
image.jpg

Användarvisningsbild

Re: Nya Komatsu skördare

skogsjan695xl  
#293980 Största grejerna som blir är i hydrauliken, kan lova att dra dra dessa maskiner kommer gå riktigt bra alltså. Har fått höra lite ingående info om detta idag.

Avatar Fallback

Re: Nya Komatsu skördare

zeaflower  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#294000 På den övre bilden ser det ut som 941/951 med tanke på de stora boggiehjulen. Och isåfall är ju den mekaniska parallellförningen en nyhet på största kranen.

Användarvisningsbild

Re: Nya Komatsu skördare

skogsjan695xl  
#294003
zeaflower skrev:På den övre bilden ser det ut som 941/951 med tanke på de stora boggiehjulen. Och isåfall är ju den mekaniska parallellförningen en nyhet på största kranen.

Det är nog möjligt. Hört för ett par år sen att det skulle bli parallell kran på 941

Avatar Fallback

Re: Nya Komatsu skördare

jelu777  
#294022 komatsi 951
760 l/min i hydraulen......
Senast redigerad av Fredrik Reuter tor 16 okt 2014, 13:12, redigerad totalt 1 gång. Anledning: Tagit bort bild då den tillhör Komatsu Forest AB och är ej avsedd att publiceras ännu.

Användarvisningsbild

Re: Nya Komatsu skördare

kjetilroeste  
#294034 Dette ser heftig ut! Skal på visning fredag neste uke i Umeå. Gleder meg! :-)

Avatar Fallback

Re: Nya Komatsu skördare

kjugekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#294061 Intressant!

Avatar Fallback

Re: Nya Komatsu skördare

Bear  
#294096 Noen som vet hva slags motor de kommer med for å tilfredstille 4F krava?

Användarvisningsbild

Re: Nya Komatsu skördare

Fredrik Reuter  
#294119 Hej,
Jag har tagit bort en bild från denna tråd efter samtal med Komatsu. Det gäller en bild som var för internt bruk och ej ämnad att publiceras publikt ännu.

Är det någon av er som vill lägga upp bilder men känner sig osäker (i sådana här lanseringstider), tveka inte att kontakta mig så hjälper jag gärna till så det blir rätt.

Avatar Fallback

Re: Nya Komatsu skördare

T24X4  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#294902 http://www.atl.nu/skog/komatsu-forest-v ... ra-senaste

901, 911, 931 och 951 är beteckningen på de nya maskinerna i viktklass16,8 till 23,6 ton.

Enkelhet och komfort är ledorden i den nya serien som förbättrats bland annat för åtkomst för service under huven. Ur förarens synvinkel har man plockat bort takfönstret och istället fått i en ruta som numera följer hyttens form och går hela vägen ner till hyttgolvet.


Någon som var där?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).