Skogsröjning

snörik lång vinter, vad gör vi skogsvårdsentreprenörer då?

4 inlägg 3121 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

snörik lång vinter, vad gör vi skogsvårdsentreprenörer då?

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#28727 Skulle vara intressant att veta vad ni andra skogsvårdsentreprenörer som jobbar med röjning gör under vintern, gäller kanske främst för dom som är stationerade i norrland

Eftersom det finns ju alltid en risk att det kommer 40-50 cm snö redan i början av december samt att den inte försvinner förrens mitten av april....

Som tur är under de senaste vintrarna har det knappt varit nån snö kring kusten men man vet ju aldrig hur nästa vinter blir....

Flyttar ni ner till södra sverige och röjjer där?
Jobbar med något annat i skogen?
Lyckligt lottade och bor i södra delen av landet och slipper besväret som kommer med vintern?
Eller har ni något annat jobb som inte har med skogen att göra?


Har ni några tips på vad man skulle kunna göra om nu snön skulle lägga sig tidigt och inte försvinner förrens i april?

Mvh
Johan



   TS
Stihl Motorsågar och Röjsågar
Användarvisningsbild
Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#28800 Även om jag inte bor i norra Sverige så har jag samma problem varje år, har haft otur att mina jobbtrakter är på en höjd och där är det alltid mycket snö fast det bara är 1-2dm i Sandviken :roll:
Sen plogas inte stickvägarna på vintern så vägarna är oframkomliga ganska länge på våren, märkte jag nu när jag bytt till Skoda Pickup och inte har 4x4 längre!

Jag har överlevt vintrarna utan annat jobb, senaste åren har man ju kunnat sticka in strödagar med röjning i stort sett hela vintern.
Till nästa vinter blir det till att hitta på nåt annat eller försöka flytta verksamheten söderut, eller hoppas på en ännu snöfattigare vinter :lol:

Avatar Fallback
HotRodFranki  
#29232 Nätpoker drygar ut kassan åt mig, dock inget jag rekommenderar då de allra flesta som spelar förlorar i längden.

Användarvisningsbild
SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#29311
HotRodFranki skrev:Nätpoker drygar ut kassan åt mig, dock inget jag rekommenderar då de allra flesta som spelar förlorar i längden.



även den bästa kan ju också förlora :o

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).