Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Mini Bruunett 578, 1983 modell

4 inlägg 8231 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Mini Bruunett 578, 1983 modell

Ameldal94  
#292604 Heisann. Vurderer å anskaffe en lastbærer, har funnet en Mini Bruunett 578 mener jeg det var, 1983 modell. Noen som har kjennskap til disse maskinene? Er det noe spesielt man bør se etter/kjente feil på disse maskinene?

Ligner på at det kan være Cranab-kran på denne maskina, med eljoysticks i "armlenet", det må da fungere greit?
Usikker på timetall på maskinen, men regner med den har gått en del, tåler disse 578'ene mange timer?

Hvordan er dieselforbruk, serviceintervaller og lignende på disse? Er det lett å få kjøpt deler til disse maskinene?

Takker for svar :wink:



   TS
Avatar Fallback

Re: Mini Bruunett 578, 1983 modell

rikard_e  
#292618 Alla säger att man ska undvika 578an och köpa 678:an istället. Detta beror såklart på pris och skick!

Vad jag fått veta så är växellådorna problemet på 578orna, då dessa är tagna direkt från ih's traktor ih 84 hydro, och den är lite underdimensionerad. Ih's motor D-246 är en bra motor, har aldrig hört något dåligt om dessa. Bränsleförbrukningen är normalt för en 77 hästars motor. Givetvis blir det lite törstigare i en skotare hydro. Men ingen jag hört dåligt om.

Avatar Fallback

Re: Mini Bruunett 578, 1983 modell

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#292639 Det tråkiga med 578: orna var att kranbågen var bultad direkt i växellådorna. Ledde till att växelhusen helt enkelt sprack. Men det gjordes förstärkningar med kraftiga balkar över växellådan. Sådana sitter säkert på alla som finns kvar.

Avatar Fallback

Re: Mini Bruunett 578, 1983 modell

skauten  
#292699 Hallo.
Jeg har eid en 578 - 83mod. Kjøpte den i 86 hadde den i 8 år .
Jeg vil råde deg til å ikke kjøpe den.. Du bør egentlig få godt betalt for å ta den imot.
Alt ryker i filler på den. Jeg byttet hydrostatkasse 3 ganger . Drivaksel ryker av og alt sponet går rett i oljepumpe. (Alt defekt) dengang ca 80000 hver gang. Boggikassemå du reparere flere ganger i året. Skiftet kranbokk 2 ganger ca 30000 hver gang . + masse mer.
Du bør sjekke ut om deler først . Ingen vit's å sette på brukte deler på denne . (Nye holder ikke de heller)

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).