Jakt och Fiske

vargattack på film

26 inlägg 15895 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

vargattack på film

jelu777  
#292324 åtelkamera nrä varg attackerar älgko o kalv.....





   TS
Användarvisningsbild

Re: vargattack på film

Kse  
#292325 Oj, vilken film!
Nån historia om hur det gick för kalven?

Avatar Fallback

Re: vargattack på film

elis  
#292326 Naturen är hård, såvitt jag kan se är det kon som gör största skadan och kickar så när livet ur kalven. Vargarna lufsar därifrån så de fick nog inget.

Användarvisningsbild

Re: vargattack på film

Fredrik Reuter  
#292328 Hej,
Jag sökte lite och det verkar vara från Värmland, på NWT står det att kalven klarade sig inte, men däremot älgkon.

Riktigt tråkigt för kon att det är hon själv som sparkar, undrar om hon inte klarat det annars?

http://nwt.se/varmland/article1655501.ece

Användarvisningsbild

Re: vargattack på film

Hammaren  
#292379 När kommer den kombinerade åtelkameran och truppminan??

Avatar Fallback

Re: vargattack på film

isteskog  
#292384 Vad har du tänkt jaga med truppminan? :surp:

Användarvisningsbild

Re: vargattack på film

Hammaren  
#292393 Nej, jag undrade ju bara när den kommer! :surp:

Avatar Fallback

Re: vargattack på film

BM-röd  
#292420
elis skrev:Naturen är hård, såvitt jag kan se är det kon som gör största skadan och kickar så när livet ur kalven. Vargarna lufsar därifrån så de fick nog inget.

Jo det är ju helt naturligt för mamma älg att hamna i en sån situation! hon skulle ju helt klart stått brevid och tittat! för dom snälla vargarna skulle ju leka lite med kalven! Helt fantasiskt hur fin naturen är eller inte!? Hellre träd-ätande älgar än älg-ätande vargar skogen är för oss alla!

Avatar Fallback

Re: vargattack på film

elis  
#292440
BM-röd skrev:
elis skrev:Naturen är hård, såvitt jag kan se är det kon som gör största skadan och kickar så när livet ur kalven. Vargarna lufsar därifrån så de fick nog inget.

Jo det är ju helt naturligt för mamma älg att hamna i en sån situation! hon skulle ju helt klart stått brevid och tittat! för dom snälla vargarna skulle ju leka lite med kalven! Helt fantasiskt hur fin naturen är eller inte!? Hellre träd-ätande älgar än älg-ätande vargar skogen är för oss alla!


Vad menar du?? Varför citerar du mig??

Avatar Fallback

Re: vargattack på film

BM-röd  
#292493
elis skrev:
BM-röd skrev:
elis skrev:Naturen är hård, såvitt jag kan se är det kon som gör största skadan och kickar så när livet ur kalven. Vargarna lufsar därifrån så de fick nog inget.

Jo det är ju helt naturligt för mamma älg att hamna i en sån situation! hon skulle ju helt klart stått brevid och tittat! för dom snälla vargarna skulle ju leka lite med kalven! Helt fantasiskt hur fin naturen är eller inte!? Hellre träd-ätande älgar än älg-ätande vargar skogen är för oss alla!


Vad menar du?? Varför citerar du mig??

Jag tolkade dig som att kon var största boven i dramat! men utan vargar hade nog inte kon gjort en felspark! Jag ber om ursäkt för citeringen!

Avatar Fallback

Re: vargattack på film

özach  
#292503 gillar inte varg! men undrar om dom är till nån glädje för skogen ?varma rockar om inte annat :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: vargattack på film

rokon  
#292510 Är det inte så att om inte vargen funnits så hade ej människan haft hunden?

Användarvisningsbild

Re: vargattack på film

T Landström  
#292513 Det är väl med vargen som med invandringen/rasismen... Ett känsligt ämne som ingen vågar ta tag på riktigt...

Vargen kan få finnas...men vi bör nog få jaga den så den blir lite skyggare...

Avatar Fallback

Re: vargattack på film

isteskog  
#292514 Inte om vissa partier MP, V får bestämma!

Användarvisningsbild

Re: vargattack på film

rokon  
#292515 Jag hade mitt första vargmöte för ganska exakt ett år sedan det var en ensam varg på 40 meters avstånd långt in på mitt skifte i folktomt land, och nog var den skygg och rädd alltid, har aldrig sett en hund springa iväg så fort för en människa någon gång.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).