Motorsåg och handhållet

Motorsåg 999kr på Jula

22 inlägg 15336 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Motorsåg 999kr på Jula

rednaxela  
#291560 Skall ha såg att röja små björkar samt sly,
Vet att detta inte är den bästa sågen som finns med för pengen så bör den göra sitt jobb, samt med Julas garantier så slipper man tjatet när den går sönder notera "när" :) :smile:

http://www.jula.se/catalog/tradgard/ved ... ag-721327/



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Motorsåg 999kr på Jula

Tosca  
#291577 Ja, då får du ju pengar över att köpa hjälm och skyddskläder på samma gång, de behöver du förmodligen inte reklamera även om de säljs på Jula.

Användarvisningsbild

Re: Motorsåg 999kr på Jula

Kse  
#291588 Ja går man med den inställningen så är det väl ok, kan ju hålla hur länge som helst eller en halv dag om man var otur.
Men Jula är som sagt bra på garantiärenden, ny vara direkt över disk. Hjälper iof inte så mycket när man som mig har 35 mil till närmsta Jula. :)

Avatar Fallback

Re: Motorsåg 999kr på Jula

Brumsten  
#291593 Herregud!, menar du allvar?,.
Det är ju nästintill bedrägligt att marknadsföra en dylik produkt som en fungerande motorsåg.
20% av priset är moms, det får du inte ett skit för.
Men om du vill stå vid reklamationsdisken på Jula istället för att få någonting gjort så är det ditt val.
Men troligtvis är det en kvalitetsprodukt du har hittat, riktiga sågar är ju dyra, och ger bara massa pengar i tillverkarnas fickor.
Med det priset är nog tillverkningskostnaden troligen minst en hundring, kanske hundrafemtio.
När ska detta lågpriselände sluta?,det gagnar ju ingen, man lurar bara sig själv.
Köp riktiga grejer och bli nöjd!
Ha de.

Avatar Fallback

Re: Motorsåg 999kr på Jula

tallen100  
#291598 Tja så länge folk vet vad dom köper och får för pengarna så kan det ju vara ett bra alternativ, för tex en villaägare som använder sågen till buskar eller småträd en halvtimme om året...

Avatar Fallback

Re: Motorsåg 999kr på Jula

jannee  
#291603 Förhoppningsvis får du för vad du betalar, utnyttja den mycket nu innan garantin är slut för då är nog sågf*n totalslut den också - om den bara håller så länge.
Lycka till

Användarvisningsbild

Re: Motorsåg 999kr på Jula

anersimyra  
#291607 Jag ska fan ta och prova hur länge den håller, jag påbörjar förstagallring i ett tallbestånd till veckan. Något produktionskrav finns ej i reservatshuggning, ett perfekt tillfälle med andra ord.. :smile: :smile:

Användarvisningsbild

Re: Motorsåg 999kr på Jula

Peteflamingstar  
#291624 Offtopic men ändå... Anders, varför gör ni en förstagallring i ett reservat?!

Användarvisningsbild

Re: Motorsåg 999kr på Jula

anersimyra  
#291625
Peteflamingstar skrev:Offtopic men ändå... Anders, varför gör ni en förstagallring i ett reservat?!

Slarvigt beskrivet av mig, vi gör en s.k genomsiktsgallring, vilket i aktuellt bestånd i stort sett motsvarar en förstagallring.. :smile:

Användarvisningsbild

Re: Motorsåg 999kr på Jula

Erre  
#291627 En kompis som jobbar i en slutavverknings grupp har dessa sågar till att kapa rotben i vältan. Dom hinner köra nästan ett år med dom innan dom börjar krångla, och när dom gör det slängs dom och nya inhandlas.
Skulle dom stjälas från maskinen så är det inte lika farligt som om det hade varit en husq eller liknande.

Användarvisningsbild

Re: Motorsåg 999kr på Jula

JensSkoog  
#291638 Har skruvat på alla typ sågar, ochså dyra som har varit kass even om dom inte har användts mera än fyra, fem timmar i året. Sågar blir som gammla gubbar slitna av år och inte bara av användning. :wink: Om jag bara skulle kapa ner ett par träd i året, eller røjat lite vid sommarstugan så skulle det varit OK med en såg till 999,-.

Användarvisningsbild

Re: Motorsåg 999kr på Jula

palbin  
#292370 Jag har en granne som har 50 ha skog eller så - och han har en Jula
- han säger just detta om garatin ... :) - samt sörjer att den nu gått
ut (han fick väl tag på en som höll mer än ett år ...) - grannen är iofs
legendariskt snål - men han är även känd som en trädfällare (utan
kvitto odyl) av avsevärd rang - så en Jula såg tror jag kan ha sin plats
hos folk som är snåla eller har budget ... tex bra att låna ut till folk man
inte kan säga nej til, om inte annat ... sågen har ingen stargas tror jag
... kan nog iofs fixas till själv med lite borrande ... så tar (om det forfa-
rande är fallet) ett stort antal drag att kallstarta (: ... .

PS. Grannen har givetvis ett stort antal andra sågar oxå - bensin och
tryckluft - knappt 20 eller så kanske - men "billiga" (mer eller mindre)
allihoppa - dock bara en så billig som Julan ... .

Användarvisningsbild

Re: Motorsåg 999kr på Jula

JensSkoog  
#292390 Vad betyder "utan kvitto odyl"???

Användarvisningsbild

Re: Motorsåg 999kr på Jula

palbin  
#292402 Jo han fäller träd mot betalning men "SVART" (black :) ) - dvs
inga papper och moms mm - inget sensationellt iofs tror jag
- han är känd inom ett par mils radie tror jag för sin precision
... .

På tal om detta med kvitto mm - jag är ju hobbysågare (om än
iofs relativt välutrustad för att vara sådan ...) - då måste man
väl kunna kränga några vedbingar till grannar utan moms mm
och utan att det är olagligt ... man kan ju se det som tjänsteut-
byte helt enkelt, eller?

Avatar Fallback

Re: Motorsåg 999kr på Jula

Tosca  
#292407 Hobbyinkomst får man ju ha, det borde stå på skatteverkets hemsida vilka villkor som gäller för det.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).