Arbetskläder för skogen

Stövelproblem!

24 inlägg 13263 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Stövelproblem!

Nonkan  
#80410
johan eriksson skrev: Så jag lyfte huvudet över horisonten och såg på hyllan ovanför där de förföriska kängorna stod, och efter att ha provat ut rätt storlek så gick jag ut därifrån 2195:- fattigare


Det är såklart en slump att kängor oftast är placerade i ögonhöjd och stövlar lite längre ner ;)

Gratulerar till köpet. Stövlar känns lite omodernt faktiskt :)

Avatar Fallback

Re: Stövelproblem!

axwell  
#83028 Kan inte hitta tråden där Skogmas skyddsstövlar klass 3 hade stoppats först nu, efter genomsågning.

Julas reklamblad som gäller tom. 2010-03-07 har en klass 3 stövel för 499 kr(eller 149 om man läser längst ned).

Vid tfn. kont. svarar Jula att det är "deras eget fabrikat" när jag vill veta vilken mod och lev. det är.
Art. 912-070.

Avatar Fallback

Re: Stövelproblem!

Nonkan  
#83036
axwell skrev:Julas reklamblad som gäller tom. 2010-03-07 har en klass 3 stövel för 499 kr(eller 149 om man läser längst ned).

Vid tfn. kont. svarar Jula att det är "deras eget fabrikat" när jag vill veta vilken mod och lev. det är.
Art. 912-070.


Ser ut som Harvik http://www.harvik.com/Chainsaw.htm

Vi fick tag i ett parti Harvikstövlar som vi sålde billigt. Ser mycket ut som HVA:s Light 24 så det är inte omöjligt att det är samma fabrik. Sulan är bra mycket tunnare dock, och snölåset är i ett helt annat material som är ganska stelt, så det tror jag inte håller så länge. En helt ok stövel för fritidsanvändning.

HVA har bytt fabrik iom nya Functional 24-stöveln, och den känns mer genomtänkt.

Avatar Fallback

Re: Stövelproblem!

axwell  
#83040 Tack för snabbt svar, ingen av de som syns på hemsidan ser exakt likadan ut. Men Julas "fabrikat" kan ju ha placerat klistermärkena på ett eget sätt.

Jag hade aldrig planerat att köpa något som har med säkerhet att göra från Jula. Fruktade att det var det misslyckade klass 3 partiet som måste iväg snabbt.

Avatar Fallback

Re: Stövelproblem!

abrah  
#292192 Jag kan rekommendera Grubs skyddstövlar som jag har ett par av. De är väldigt följsamma och lätta att få på sig. Sedan är de sköna att ha på sig också. Supernöjd!!

Användarvisningsbild

Re: Stövelproblem!

Peteflamingstar  
#292194 Hmm, nästan så man kan få för sig att du "abrah" jobbar för Grubs eftersom du blev medlem idag och sen lyft två gamla stöveltrådar och lovprisar dem...

Användarvisningsbild

Re: Stövelproblem!

Mikael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#292212
abrah skrev:Jag kan rekommendera Grubs skyddstövlar som jag har ett par av. De är väldigt följsamma och lätta att få på sig. Sedan är de sköna att ha på sig också. Supernöjd!!

Lite dåligt sågskydd i dessa.

Avatar Fallback

Re: Stövelproblem!

Bengt.Svensson  
#292256
abrah skrev:Jag kan rekommendera Grubs skyddstövlar som jag har ett par av. De är väldigt följsamma och lätta att få på sig. Sedan är de sköna att ha på sig också. Supernöjd!!


Det verkar vara vanliga stövlar med tåhätta och spiktrampskydd, det står inget om sågskydd.

Användarvisningsbild

Re: Stövelproblem!

johan eriksson  
#338519 Kan meddela att denna tråden fick en fortsättning härom dagen, köpte ett par Oregon Youkon som verkar sitta betydligt bättre än de stövlar jag hade tidigare. Anledningen att det blev ett par stövlar som komplement till kängorna var lite vassröjning med röjsåg som skulle göras här hemma, gillar inte att gå i vanliga stövlar då utan ville ha stålhättan, så jag tog ett par huggarstövlar när jag ändå var igång.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).