Öppna kategorin

Smarta lösningar inne i hytten?

11 inlägg 5386 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Smarta lösningar inne i hytten?

Dyngtamp  
#292232 Är det någon här som har några smarta lösningar/idéer på småsaker eller sådana saker som man stör sig på inuti hytterna?
Jag tänkte egentligen inte på något speciellt utan bara höra vad folk har kommit på för olika grejer för att underlätta dagarna ute i skogen :)



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Smarta lösningar inne i hytten?

Vardon  
#292252 Luftutsläpp som man kan lägga handskar på. Så man alltid har tillgång till torra och varma handskar.

Avatar Fallback

Re: Smarta lösningar inne i hytten?

Tosca  
#292269 Bagagestropp, en sån av gummi med krokar i ändorna upphängd i framrutan och klädnypor i den till att hänga handskar med.

Användarvisningsbild

Re: Smarta lösningar inne i hytten?

Skogsfrost  
#292299 Hållare för vattenflaskan över AC-utblåset. Håller drickat kallt under om sommarmånaderna.

Användarvisningsbild

Re: Smarta lösningar inne i hytten?

Kse  
#292304
Skogsfrost skrev:Hållare för vattenflaskan över AC-utblåset. Håller drickat kallt under om sommarmånaderna.

Kör samma trix.

Användarvisningsbild

Re: Smarta lösningar inne i hytten?

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#292378 AC i hytten, vilken lyx :!:

Avatar Fallback

Re: Smarta lösningar inne i hytten?

Tosca  
#292398 De flesta är nog inga drivhusplantor, så de föredrar att inte bli kokta i hytten.
Tjocka stora rutor, varm motor och varma oljor gör det ganska varmt.

Användarvisningsbild

Re: Smarta lösningar inne i hytten?

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#292475 Jobbar man professionellt så behövs nog AC, vi som har mer än 40 år gamla traktorer kör helst klimatanpassat (= undviker varma dagar) eller cabbat (= bara med båge)

Användarvisningsbild

Re: Smarta lösningar inne i hytten?

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#808456 Blev vist ett litet trådlyft idag....

I höger dörr har jag skaftet till grensågen, detta har jag visat i ett annan inlägg.
Zixten - Fiskars grensåg?

Och i vänster dörr har jag monterat en liten trådkorg där jag har lite smått och gott, så som handskar, mössa, lite dricka och smörgås och eller frukt, den sitter lite i vägen när man skall hoppa ut ur hytten, men nu har jag vant mig så jag tänker inte på det längre.
En annan sak jag haft lite bekymmer med är var jag skall har skyffeln när den är med, oftast kan den ligga i frontskopan, ,men när jag skall åka till grushögen för att lasta så är jag för lat för att hoppa ur och ta bort den från skopan, och sen hoppa ut en gång till när skopan är lastad för att lägga tillbaka skyffeln.
Har haft med den i hytten, men den brukar vara i vägen och allmänt krångligt.
Men nu har jag kommit på lösningen, en liten stropp och så sitter den perfekt fast i dörren... 👍 👍 👍 😎 😎 😎

1691596698_20230809_144406.jpg

Användarvisningsbild

Re: Smarta lösningar inne i hytten?

Boman  
#808488 Alltid kul med ordning och reda! Bra förvaring är alltid positivt! Sen är det sköj att förbättra.

Användarvisningsbild

Re: Smarta lösningar inne i hytten?

molnia  
#808521 Gjorde en ny stolspall med verktygslåda inuti.
Början:
molnia - Anpassa Valmet 705 för skog och snö

Färdig
molnia - Anpassa Valmet 705 för skog och snö

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).