Jakt och Fiske

Jaktkategori

38 inlägg 17279 visningar 9 följer Svara, dela mm...   

Tror du en jaktkategori på skogsforum är bra?

76
84%
9
10%
5
5%
Användarvisningsbild

Jaktkategori

Fredrik Reuter  
#290752 Hej,
Vi har ibland moderatorerna diskuterat om skogsforum ska dra igång en kategori om jakt. Jag vill gärna veta vad du tycker om detta så rösta gärna! Tack!



   TS
Användarvisningsbild

Re: Jaktkategori

JensSkoog  
#290762 Jag slutade jakta sådär 48 år tilbaks, men jag gillar å lesa om det, och menar att jakt är en viktig sak i våran användning av skog och natur. Ser fram til å läsa vad skogsforumisterna har å berätta om sin jakt :grin:

Avatar Fallback

Re: Jaktkategori

tallen100  
#290767 Klart det ska diskuteras jakt här, det hör ju liksom till skogen :smile:

Användarvisningsbild

Re: Jaktkategori

stegmaster  
#290769
tallen100 skrev:Klart det ska diskuteras jakt här, det hör ju liksom till skogen :smile:

Nja, man har ju sett senaste året at det inte er självklart va som får diskuteras här på forumet.
Själv har jag aldrig jaktat(dyr) i hela mitt snart 50årig liv, men klart det ska kunne diskuteras, even om man inte gillar det själv .(tycker forövrig alt ska kunna diskuteras)
Man helt enkelt skipper att läsa det som inte er interessant.

Avatar Fallback

Re: Jaktkategori

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#290790 Kan vi ha en orienteringskategori också i så fall? Och en svampkategori kanske?

Avatar Fallback

Re: Jaktkategori

husqvarna_med_sthil  
#290804 Jag tycker så och har röstat för detta av den anledningen att jakten och skogen hänger tätt ihop. Jag tycker det är viktigt med helhetssyner. Skogskötseln och hanteringen av viltstammarna hör ihop vare sig man vill det eller inte.

Avatar Fallback

Re: Jaktkategori

isteskog  
#290806 Mangan! Om det blir en orienteringskategori så hänger jag på :lol:

Användarvisningsbild

Re: Jaktkategori

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#290811
Mangan skrev:Kan vi ha en orienteringskategori också i så fall? Och en svampkategori kanske?


Det ryms väl inom jaktkategorin. Ett satans jagande efter svamp, skärmar, rådjur eller hare. Vad är skillnaden? :wink:

Avatar Fallback

Re: Jaktkategori

åberg  
#290821
Mangan skrev:Kan vi ha en orienteringskategori också i så fall? Och en svampkategori kanske?


Och en kategori för mountainbike? :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Jaktkategori

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#290859
åberg skrev:
Mangan skrev:Kan vi ha en orienteringskategori också i så fall? Och en svampkategori kanske?


Och en kategori för mountainbike? :mrgreen:


Finns redan en cykeltråd viewtopic.php?f=109&t=4133
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Jaktkategori

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#290868 Visst kan vi plocka ner frågan i en massa smarta detaljer, men poängen är väl ändå att som skogsägare så är jakten en intim del av skötselplanen. Oavsett om jag själv jagar eller arrenderar ut.
Så om vi lämnar tramset därhän, kör på med en egen kategori.

Avatar Fallback

Re: Jaktkategori

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#290879 Det finns mängder av jaktforum där ute. Det är inte så många jaktfrågor så att det inte kan hanteras i de kategorier som finns, tex om viltskador och efter jobbet. Jag tycker det är svårt nog att veta varman skall skriva.

Möjligen ett forum för vargjakt skulle kunna behövas.

Avatar Fallback

Re: Jaktkategori

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#290880 Återigen, det är fritt att hoppa över det som anses ointressant!

Avatar Fallback

Re: Jaktkategori

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#290881 Vad har det med saken att göra? Frågan handlar om en vettig struktur på Skogsforum, och inte vem som skall läsa vad.

Avatar Fallback

Re: Jaktkategori

kjugekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#290883 Det har ju en stor skoglig anknytning så det tycker jag definitivt det ska finnas en kategori om, väldigt bra initiativ!

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).