Arbetskläder för skogen

Förstår mig inte på reklamen

12 inlägg 6545 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Förstår mig inte på reklamen

JörgenO  
#290560 Är det någon mer än jag som lockats av reklamen här till höger som utlovar halva priset på Husqvarnas stiliga röjarkläder? Bifogar en skärmdump nedan.

När jag klickar på reklamen med kontokortet i högsta hugg kommer jag till en allmän del av Husqvarnas hemsida som inte innehåller några tips om erbjudanden. Letar jag mig fram till röjarkläder så finns de avbildade plaggen uppstta som Nyhet, men inte en bokstav om några 50% rabatt.

Är det annonsen som luras eller klickar jag fel?
Är det någon annan som lyckats hitta ett erbjudande med 50% rabatt?



   TS
Användarvisningsbild

Re: Förstår mig inte på reklamen

Fredrik Reuter  
#290561 Hej,
Jag har inte kollat själv men har nu kontaktat mediebyrån ang din fråga och jag hoppas jag får svar snart. Jag återkommer när jag vet mer.

MvH Fredrik

Användarvisningsbild

Re: Förstår mig inte på reklamen

Fredrik Reuter  
#290562 Hej igen,
Här kommer ett första snabbt svar från Husqvarna:

Vi har fel på webben men uppdaterar nu.
Kampanjen gäller så be honom gå till närmsta återförsäljare för att höra mer om kampanjen

Avatar Fallback

Re: Förstår mig inte på reklamen

Brumsten  
#290563 Hej, har kollat annonsen, 50% på röjkläder när du köper en ny röjsåg i 500:serien.
Ha de.

Användarvisningsbild

Re: Förstår mig inte på reklamen

JörgenO  
#290566
Brumsten skrev:Hej, har kollat annonsen, 50% på röjkläder när du köper en ny röjsåg i 500:serien.
Ha de.

Aha, det var ju en liten hake, får nog fortsätta utan dessa stiliga kläder ett tag till.

   TS
Avatar Fallback

Re: Förstår mig inte på reklamen

elis  
#290577
Brumsten skrev:Hej, har kollat annonsen, 50% på röjkläder när du köper en ny röjsåg i 500:serien.
Ha de.


Jag är kanske blind, men jag kan inte se den informationen i annonsen.

Avatar Fallback

Re: Förstår mig inte på reklamen

åberg  
#290639
elis skrev:
Brumsten skrev:Hej, har kollat annonsen, 50% på röjkläder när du köper en ny röjsåg i 500:serien.
Ha de.


Jag är kanske blind, men jag kan inte se den informationen i annonsen.


Det måste väl stå i annonsen för att följa gällande regler? Har inte läst den lagtexten på länge...

Användarvisningsbild

Re: Förstår mig inte på reklamen

T Landström  
#290664 Klickar man på annonsen kommer man ju till sågarna...och där står ju mer info...

Användarvisningsbild

Re: Förstår mig inte på reklamen

Fredrik Reuter  
#290667 Hej,
Jag tror Husqvarna har ändrat annonsen så man nu kommer rätt. Kanske också uppdaterat med bättre info, enligt mejlet jag fick så skulle så ske.

Användarvisningsbild

Re: Förstår mig inte på reklamen

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#290698 Jag har sett samma annons i en tidning och där kunde man se (fast inte helt lätt) att rabatten bara gällde vid köp av röjsåg.

Användarvisningsbild

Re: Förstår mig inte på reklamen

JörgenO  
#291716 Eftersom jag är nöjd med min röjsåg o ändå ville ha 50% så köpte jag bara byxorna.

Nu har jag haft dem i röjning i 5 dagar och är jättenöjd, de är lätta att gå i o de stora ventilationsdragkedjorna gör det lätt att hålla bra temperatur.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Förstår mig inte på reklamen

JensSkoog  
#291742 :?: Fick du 50% när du bara köpte byxorna? Var i en lokal affär och frågade efter röjarbyxor i dag, men dom hade inte!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).