Öppna kategorin

Skogsvrak/bilvrak sökes!

19 inlägg 9784 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Skogsvrak/bilvrak sökes!

vwtdi  
#289202 Hej det är så att jag är runt en hel del i skogarna och fotograferar gamla bilvrak/skogsvrak och lite annat övergivet, har det lite som hobby eller snarare som riktigt stort intresse.
Men jag börjar få slut på nya foto objekt nu och tänkte att några vänliga själar här på forumet kanske vet om något?
Alltså det är inte gamla rostiga 740s och golfar jag är ute efter utan bilar från 20talet till och med 60talet ja ni ser bland mina bilder på länken längre ner vad jag menar.

Och jag lovar att alla tips stannar hos mig.
Håller till runt omkring i Bergslagen och östra Värmland så alla tips i dom trakterna är jag väldigt tacksam för.

Här är en länk till mina bilder för dom som är intresserade och så att ni ser att jag är seriös
https://www.flickr.com/photos/78356011@N08/
Svar via pm tack eller mejla ratrod3288@yahoo.com
Tack på förhand
Mvh



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Skogsvrak/bilvrak sökes!

JensSkoog  
#289204 Fantastiska bilder :grin: Men det är ju lite deprimerande å se civilisationens undergång :shock: Hoppas du finner många nya och intressanta motiv! Vet om et par, men det är här i Norge och lite långt undan dig.

Användarvisningsbild

Re: Skogsvrak/bilvrak sökes!

Camwood  
#289216 camvood har en del bilar.
kontakta mej. :grin:

Avatar Fallback

Re: Skogsvrak/bilvrak sökes!

vwtdi  
#289223
JensSkoog skrev:Fantastiska bilder :grin: Men det är ju lite deprimerande å se civilisationens undergång :shock: Hoppas du finner många nya och intressanta motiv! Vet om et par, men det är här i Norge och lite långt undan dig.

Tack så mycket, det uppskattas :)

   TS
Avatar Fallback

Re: Skogsvrak/bilvrak sökes!

isteskog  
#289224 Fina bilder! Gamla förfallna kåkar finns det lite här och var här hemma. Bilvrak är det sämre med, om man inte räknar bilarna knarkarna lämnar efter sig :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Skogsvrak/bilvrak sökes!

vwtdi  
#289225
isteskog skrev:Fina bilder! Gamla förfallna kåkar finns det lite här och var här hemma. Bilvrak är det sämre med, om man inte räknar bilarna knarkarna lämnar efter sig :mrgreen:

Tack så mycket :) jo visst finns det bilar kvar i skogarna, gäller bara att luska fram vart dom finns ;) därför tänkte jag att det kan vara värt att fråga här.
Nästan alla bilder på bilar jag tagit har varit i norra Örebro län alltså från Nora, Lindesberg och uppåt och det är ändå rätt många jag hittat på bara det lilla området så som sagt klart att det finns mycket bara man letar på rätt ställen och frågar rätt personer :)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Skogsvrak/bilvrak sökes!

Kse  
#289231 Ja det står mycket grejer gömd bakom lador och bondgårdar.
När man är och jobbar i närheten av bebyggelse hittar man alltid skrot liggandes här och där.
Ofta finns det en liten skogsväg från gården längst ut till skifteskanten där man har sin privata lilla soptipp.
Rensade kraftledningsgator åt Vattenfall en sommar och då stötte man på mycket intressant, man får ju som se alla gårdar från baksidan och det är ju oftast där man gömmer sitt skrot.
Så att ta en promenad längst med ledningsgator genom småbyarna kan nog ge en del intressanta upptäckter, och så slipper man klampa omkring på folks gårdar vilket sällan är populärt.

Avatar Fallback

Re: Skogsvrak/bilvrak sökes!

vwtdi  
#289233
Kse skrev:Ja det står mycket grejer gömd bakom lador och bondgårdar.
När man är och jobbar i närheten av bebyggelse hittar man alltid skrot liggandes här och där.
Ofta finns det en liten skogsväg från gården längst ut till skifteskanten där man har sin privata lilla soptipp.
Rensade kraftledningsgator åt Vattenfall en sommar och då stötte man på mycket intressant, man får ju som se alla gårdar från baksidan och det är ju oftast där man gömmer sitt skrot.
Så att ta en promenad längst med ledningsgator genom småbyarna kan nog ge en del intressanta upptäckter, och så slipper man klampa omkring på folks gårdar vilket sällan är populärt.

Jag vet det är så jag har hittat många av bilarna men nu börjar ställena ta slut och är inge sugen på att gå runt och leta efter något som kanske finns, roligare att leta om man vet det står något där man letar :)

   TS
Avatar Fallback

Re: Skogsvrak/bilvrak sökes!

Blivande snickare  
#289240 Om du har vägarna förbi i södra finland så kan du höra av dej så ska jag visa några gamla vrak åt dej :)
Finns allt från gamla traktorer till lastbilshyttar, bara man precia som du själv åxå säger vet var man ska leta! :grin:

Användarvisningsbild

Re: Skogsvrak/bilvrak sökes!

Huggar Herman  
#289242 Har du varit i Båstnäs i västra Värmland?
Det är kanske en bit att åka, men väl värt turen.

Avatar Fallback

Re: Skogsvrak/bilvrak sökes!

vwtdi  
#289243
Blivande snickare skrev:Om du har vägarna förbi i södra finland så kan du höra av dej så ska jag visa några gamla vrak åt dej :)
Finns allt från gamla traktorer till lastbilshyttar, bara man precia som du själv åxå säger vet var man ska leta! :grin:
tack ska jag komma ihåg :)

   TS
Avatar Fallback

Re: Skogsvrak/bilvrak sökes!

vwtdi  
#289244
Huggar Herman skrev:Har du varit i Båstnäs i västra Värmland?
Det är kanske en bit att åka, men väl värt turen.

Nej har inte varit där men tänkte göra det någon gång, dock gillar jag inte det stället eftersom det är så omtalat och många varit där, tycker det är roligare med ställen som inte är så omtalade :)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Skogsvrak/bilvrak sökes!

Huggar Herman  
#289245 Jag tror ändå att du skulle tycka att det var coolt när du väl kom dit.

Avatar Fallback

Re: Skogsvrak/bilvrak sökes!

vwtdi  
#289246
Huggar Herman skrev:Jag tror ändå att du skulle tycka att det var coolt när du väl kom dit.

Jodå tror jag med men tänkte ta det när man ändå är åt det hållet någon gång

   TS
Avatar Fallback

Re: Skogsvrak/bilvrak sökes!

jannee  
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).