tis 19 aug 2014, 00:15#287877
Har en Skoda 1,8 TSI -2011 4X4 Haldex gen 4.gått nu ca 6000 mil.
Bilen har ett offroadläge som inte ens vw passat Alltrack 2014 har !!
Mycket nöjd med bilen fast som på alla suv skulle man vilja ha lågväxel....
Är väl ingen som backar i 70 knyck ?
Såg på teknikens värld ett test mellan gen 4 och 5 haldex att 4:an var mer påkostad
och snabbare reaktion mot gen 5.
Var ett test som gjordes med 1 hjul i luften på ramp i uppförsbacke.
Nått drar dom alltid in på.
Subaru fina bilar dock har lite äldre -typ -06 haft kopplingsproblem på dieselbilarna.
Subaru har väl fortfarande nån viskokoppling på 4wd som äldre ?
Ägt tidigare Subaru på 90 talet och inte så imponerad av 4WD dom hade då.
Tog mycket bränsle för att vara en 115 hk bensin 2,0.
Aldrig under 0,8 om man körde snålt.
Vidare vill jag inte äga en dieselbil när den gått 15-20 000 mil då det blir partikelfilter
som ska bytas.
Har en kompis som kör Landrover FREELANDER HSE Diesel nu 17000mil fick byta partikelfiltret för 27 000 kr !!!
Tur att bilfirman han köpte den av tog det.
Avant 760, Merlo roto 40.18
Volvo L70F,G Hyundai hx 145,Kubota kx 057-4
John Deere 6230 preminum PATRUUNA 10 ton ,
, Laimet 100, Logosol PH 260 HVA,