Hema skrev:
Vill du ha tips på Stihlsågar så har vi den trevlige norrbaggen Jensskog på forumet, som föredrar de där plastiga sakerna.
Plastiga!!!
SawTroll skrev:Vel - det er mange typer og kvaliteter av "plast"....
SawTroll skrev:Lasse på ön skrev:Tack för din synpunkt. Ja 435 är ju bara på 41cc men den säljs som allroundsåg och borde orka att kapa en stock tycker jag.
Har du förslag på en större runt 50cc?
Lasse på ön skrev:SawTroll skrev:Lasse på ön skrev:Tack för din synpunkt. Ja 435 är ju bara på 41cc men den säljs som allroundsåg och borde orka att kapa en stock tycker jag.
Har du förslag på en större runt 50cc?
"Allround" er (eller var?) i denne sammenheng en (noe uheldig) måte å angi at den kvalitetsmessig er på et nivå mellom proff/semi-pro sager og s.k. "hobbysager". Det har lite med sagens brukbarhet til forskjellig kapping å gjøre.
Det er jo en liten og lett sag, men allikevel finnes det langt svakere sager på markedet.
Om motoren har "skåret seg" vil jo kompresjon og krefter gå ned. Som regel forårsakes det av enten for magert justert forgasser, manglende eller feil olje i drivstoffet, eller en luft-lekkasje.
Hva slags drivstoff brukte du - evt. hvilken olje og blandingsforhold om du blandet selv?
Första gången jag tankade (i juni) använde jag egenblandad 2% oljeblandad bensin, oljan från McGullock. Nästa gång (i juli) fyllde jag 2% alkulatbensin och den är fortfarande kvar i sågen. Jag har bara kört en tank alltså...
Lasse på ön skrev:McCulloch oljan som jag blandat i är avsedd just för motorsågar. Den har jsg blandat i en 5-lit dunk och den använder jag även till röjsågen.
Kan det vara så att oljan sjunker till botten efter en tid?
SawTroll skrev:
The fuel hardly was the issue, as Totte said.
Mange skrev:SawTroll skrev:
The fuel hardly was the issue, as Totte said.
Annars går det bra?
För er som inte läser utrikiska kan jag beträtta att Sawtroll instämmer med Tottes inlägg....
På sitt sätt...