Jakt och Fiske

Bockjakt!!

395 inlägg 104474 visningar 50 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Bockjakt!!

Erre  
#287724 Gratulerar!!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Bockjakt!!

Karlsson_98  
#287726 Grattis Erre & Johan_84! :smile:
Själv har man inte hunnit ut än, får prova t helgen. :smile:

Användarvisningsbild

Re: Bockjakt!!

sundelius  
#287727 Ja grattis bägge två. :smile:
Om inte det regnar för mycket ska jag kolla imorgon

Avatar Fallback

Re: Bockjakt!!

Chainsaw Charlie  
#287728 Vid femtiden i morse vinglade jag hem, något överförfriskad efter en mycket trevlig kräftskiva. Då var jag inte i skick att gå ut och sätta mig och missade bockpremiären för första gången på många år. Dagen spenderades sen i framstupa sidoläge tyckande synd om mig själv.

Vid halv sju i kväll satte jag mig på passet. Det var varmt och skönt, solen värmde ansiktet, livsandarna började återvända och livet kändes ändå ganska gött. Naturligtvis somnade jag och vaknade vid åttatiden av att något rasslade. 9 gånger av 10 när något rasslar när man sitter på pass så är det en ekorre, nötskrika eller något annat eländigt smådjur.

Yrvaket plirade jag ut över planteringen och fick syn på en 2 meter hög lärk 30 meter bort som vajade betänkligt. Det där är i alla fall ingen ekorre tänkte jag och fick snart syn på ett par bakskånkar tillhörande ett rådjur. En bock som revirfejar alltså, alltid med förkärlek för just lärk.

Det dröjde inte länge förrän han var färdig med det och gick ut i en öppning där han blev viltbehandlad med en sexochenhalva.

Användarvisningsbild

Re: Bockjakt!!

Erre  
#287729 Hehe. Vaknar man i rätt tid missar man aldrig något. :wink:
Grattis! Stor å fin sexa!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Bockjakt!!

sundelius  
#287730 Grann bock.
Grattis

Avatar Fallback

Re: Bockjakt!!

Bm350boxer  
#287733 Fin sexa grattis.

Användarvisningsbild

Re: Bockjakt!!

Johan_84  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#287734 Grattis till er med!

Användarvisningsbild

Re: Bockjakt!!

Erre  
#339315 Snart dax igen!!
Skit jakt på er! :grin: :wink:

   TS
Avatar Fallback

Re: Bockjakt!!

80-90  
#339317 Detsamma erre !!! Har du koll på nån fin bock???

Användarvisningsbild

Re: Bockjakt!!

Erre  
#339318
80-90 skrev:Detsamma erre !!! Har du koll på nån fin bock???


Nej.
Har varit grymt dålig på att spana igenom markerna i år.
Två småbarn å nyopererad hund har upptaget all tid. Men jag har hört lite rådjurs pip å skrik så det ska finnas någon iallafall :smile:.
Själv då??

   TS
Avatar Fallback

Re: Bockjakt!!

80-90  
#339320 E så j varmt så jag väntar nog tills vädret blir svalare !! Har inget bra ställe å ta hand om det jag skjuter !! Men ett par riktigt fina sexor har jag koll på !!

Avatar Fallback

Re: Bockjakt!!

stektlök  
#339322 Tjena 80-90 ! Köp en gammal kyl på nån kyl å frys service å säljar firma. Sedan är det bara å ut å jaga :)

Avatar Fallback

Re: Bockjakt!!

stektlök  
#339324 Nytt torn av modell större... sittplats golyta är 150x150 cm. Nu måste man väl kunna sotta 2 st iaf :) utan problem

Avatar Fallback

Re: Bockjakt!!

brantek  
#339397 Nu sitter man och hoppas att det ska kliva fram nåt.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar