Skotare

Produktivitet

4 inlägg 2466 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Produktivitet

smaland  
#28692 Ni som skotar. Vad snittar ni på m3 i timmen? Normal s skog och max 300 meter till avlägg. Hur många sortiment kör ni med? Svår fråga men förklara gärna själv medelstam och avstånd där ni har räknat på de. Tänkte jag skulle börja göra en tidsstudie på mig själv nu under maj månad. Se vad man kan förbättra. :oops:



   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback
Ellingsson  
#28766 väldigt svårt att jämföra så här på ett forum...men de man ska vinna tid på är att köra kranen effektivt,göra så få lyft som möjligt och lossa fort,sen att köra fort med själva traktorn tror iaf JAG inte är nån bra ide när man kommer med 15-20 ton på,men jag vet att man kan tjäna nästan ett lass på att köra fort upp till avverkningen igen,men det är ju jobbigt att sitta och hoppa som en galning också...hitta en bra takt o skota iden...

Avatar Fallback
weilan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#29437 kör i den takt du tycker att du behärskar, skit i att gasa både in och ut från hygget, kör lugnt och stilla, och maskinen håller mcket mer då. köra snabbt och så, visst men betydligt mycket större risk för sönderkörning, och hämta igen en eller två förlorade dagar på stillestånd är inte gjort i en handvändning

Avatar Fallback
Apelsinkungen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#30601 Surrade med en försäljare på nolia o han sa att det är på gång något nytt nu med 890n. tro det skulle visa sig fram emot nyår. kanske därför som dom inte gjort .4 av den?

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).