Traktorer och processorer

bygger om New Holland 6020

20 inlägg 13274 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: bygger om New Holland 6020

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#287422 Oj de var endel pussel få till vändbar stol, tur man slipper de på Valtran men där har man taket ivägen ist

Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: bygger om New Holland 6020

Seb macahan  
#287423 Ska man bygga om en nyare Valtra typ N-serien så är det nog ungefär lika mycket pyssel där. Vad jag vet så byggs Valtra, Case, New Holland, John Deere, Lamborghini, Deutz, Same, MF om av Ölmstad smide. De flesta nyare traktorer är rätt komplexa när man strippar av plastkåpor och annat. Jag ska skicka lite bilder när jag sitter och kör (som en kung, utan ryggont).

   TS
Avatar Fallback

Re: bygger om New Holland 6020

Chuck Norris  
#287426 Oj det var mycket jobb och säkert en hel del pengar bakom en sådan ombyggnad!

Hade det inte vart enklare och kanske lika "billigt" att byta traktor till en med färdig skogshytt?

Användarvisningsbild

Re: bygger om New Holland 6020

Seb macahan  
#287430 Materialet kostade ca 8000kr ink moms. Traktorn är 3år gammal 1200tim och ganska väl utrustad med extra utrustning. Den har liksom gjort sin största värdeminskning nu. Känns lite fel att byta då. Enklare ja. Men sen är jag nöjd med denna. Jag vill inte ha någon annan och då känns det ännu mer fel att byta in denna och köpa en likadan. Då lägger jag hellre 30timmar på semestern och några tusen i material.

   TS
Användarvisningsbild

Re: bygger om New Holland 6020

totte  
#287437 Ser mycket elegant ut det hela!

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).