Traktorer och processorer

Arbro skördare bekymmer

23 inlägg 13037 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Arbro skördare bekymmer

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#287266 Är den vänstra den som sitter inne i balkens överkant?
Isf är den nog inte mkt sliten medan den andre hänger de i stortsett hela tiden i

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Arbro skördare bekymmer

stefan andersson  
#287267 Ja den till vänster sitter upptill i själva aggregatet 7,5 mm tjock den högra är 2 mm tjock sitter som bilden visar,

   TS
Avatar Fallback

Re: Arbro skördare bekymmer

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#287286 Om du mäter bredden på balkarna så har du diffen på bredderna så märker du hur mktglidplatta defår plats

Avatar Fallback

Re: Arbro skördare bekymmer

stefan andersson  
#287794 Nu är plattan bytt, blev en lokal mek verkstad som fixa plattan, nu funkar det fint igen, 100 timmer och ca 200 bit blev det i stormskogen idag.

   TS
Avatar Fallback

Re: Arbro skördare bekymmer

stefan andersson  
#287796 Nu är plattan bytt, blev en lokal mek verkstad som fixa plattan, nu funkar det fint igen, 100 timmer och ca 200 bit blev det i stormskogen idag.

   TS
Avatar Fallback

Re: Arbro skördare bekymmer

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#287810 De blev ett annat pris med antar jag.
Så du har stormfällt kvar att slita i eller har de vält mer nyligen?
Var i Värmland har du din fastighet?

Avatar Fallback

Re: Arbro skördare bekymmer

stefan andersson  
#287815 Mycket bättre pris blev det. Kom en åsk tromb o härjade lite i slutet av juli, o när jag huggit färdigt så kom det ett riktigt åsk väder med orkan styrka veckan efter, så det var bara att börja om från början, då är arbron guld värd.
Har min fastighet i sunne mitt i Värmland

   TS
Avatar Fallback

Re: Arbro skördare bekymmer

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#287817 Samma visa här efter en stormig höst/vinter med 2 omtag, då är de skönt att ha egna grejer

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).