Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Winch till ATV-vagn

23 inlägg 18337 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Winch till ATV-vagn

frequey  
#279944 Om någon va intresserad av en Terra 25 vinsch så har vi en ny liggandes; http://www.atvforum.se/Forum/index.php? ... 53.new#new
http://www.blocket.se/vi/53094278.htm

Jag har ingen erfarenhet av vinschen (aldrig använd) så kan inte hjälpa dig med så många frågor:) Priset går ju alltid att diskutera!

Avatar Fallback

Re: Winch till ATV-vagn

jhe  
#286975 Hej har precis knåpat dit en hydraul winch från weime på min atv vagn, verkar lovande har dock ej börjat köra med den i skogen ännu, el- vinsch har jag tröttnat på går för sakta och ett batteri att ha koll på...

Användarvisningsbild

Re: Winch till ATV-vagn

halvproffs  
#286993 Det blev en Warnwinch som nu är monterad och klar. Har haft hjälp an en mycket duktig mekaniker så slutresultatet blev mer än halvproffsigt.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Winch till ATV-vagn

cruisern  
#287020 Vilken Warnwinch valde du? Jag skall beställa en Warn till min Kranman T1100/VK1100 men har inte valt variant ännu.

Jag har redan beställt en Warn Pro Vantage 3500 till min Ranger men den tror jag blir "overkill" om jag istället monterar den på min Kranman.

Användarvisningsbild

Re: Winch till ATV-vagn

halvproffs  
#287021 Pro Vantage 2500 köpt från ATV-huset. Pratade med en karl där som gav ett stort förtroende med sin kunnighet och rekommenderade denna winch.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Winch till ATV-vagn

cruisern  
#287022 Tack, jag har funderat på denna variant också och det bli säkert en sådan. Köpte du den när ATV-huset hade specialpris för några veckor sedan?

Användarvisningsbild

Re: Winch till ATV-vagn

halvproffs  
#287033 Köpte den i April/Maj tror jag och fick betala 5000:- Det lilla jag provat den så är jag nöjd. Får väl se efter älgjakt och ska även prova att wincha nån stock.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Winch till ATV-vagn

halvproffs  
#295966 Nu är älgjakten med vuxna djur avsluta och jag har vinchat upp 4 vuxna utan problem. Detta med ett nyladdat gammalt batteri utan mera laddning under jakten(4dagar).

Blev nästan lite nostalgisk när jag tänkte på hur man slet med selar för att få fram dom till väg på 80-talet.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).