Arbetskläder för skogen

Sommarkläder för röjning

61 inlägg 43946 visningar 17 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Sommarkläder för röjning

BM 35  
#286492 Ända djur jag är rädd att träffa på då jag röjer är getingar,,tål inte geting stick någe bra sväller upp rejält

Användarvisningsbild

Re: Sommarkläder för röjning

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#286511
10443173_10152222383726451_8337152908600580041_o (1).jpg

Användarvisningsbild

Re: Sommarkläder för röjning

T Landström  
#286513 T-shirt funkar väl så länge det inte är minusgrader ;)

Användarvisningsbild

Re: Sommarkläder för röjning

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#286519
T Landström skrev:T-shirt funkar väl så länge det inte är minusgrader ;)



nog gåre bra om det även är minusgrader ;)

näe men tshirt är ibland ingen höjdare om man håller på med underväxtröjning om det är mycket torrkvist, blir så repiga armar då....

samma sak på getingtäta områden också hehe

Användarvisningsbild

Re: Sommarkläder för röjning

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#286558 Det svalaste och skönaste som jag hittills har hittat att ha på överkroppen när det är varmt i solskenet är dessa långärmade t-shirts! riktigt tunn och snabbtorkande i nån slags coolmax material,och håller väldigt bra! att den är gul gör ju inte saken sämre i solen! faktiskt den enda långärmade varsel t-shirten som jag hittat! klass 3 dessutom! och ett riktigt bra pris tycker jag! många andra sk "sommarjackor/blusar är alldeles för varma enligt mig! så prova denna,nåt mycket bättre alternativ lär ni knappast hitta!

http://www.arbetsbyxor.com/arbetsklader ... 411p-troja

Användarvisningsbild

Re: Sommarkläder för röjning

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#286560
T Landström skrev:T-shirt funkar väl så länge det inte är minusgrader ;)


Det har du nog rätt i T Landström, men tråden heter ju "Sommarkläder för röjning"! :wink:

Användarvisningsbild

Re: Sommarkläder för röjning

T Landström  
#286563
Huggarn skrev:
T Landström skrev:T-shirt funkar väl så länge det inte är minusgrader ;)


Det har du nog rätt i T Landström, men tråden heter ju "Sommarkläder för röjning"! :wink:


Sant ;)
Jag har iaf kört med denna i sommar när jag röjt.

http://www.jobman.se/index.php?id=248&backPID=248&productID=111&pid_product=202&detail=

Användarvisningsbild

Re: Sommarkläder för röjning

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#286567 den du länkade till är nog helt ok! lite "tjockare" tyg än på dom dom jag använder! dessutom vill jag ha långärmat när jag röjer och hugger oavsett årstid så att jag slipper rivsår & kåda mm som fastnar i "pälsen" på armarna! :smile: att jag använder och länkade till den var ju att den är tunn,långärmad,varsel och snabbtorkande! och sådana "växer inte på träd"! :wink:

Användarvisningsbild

Re: Sommarkläder för röjning

T Landström  
#286571 Ja, den funkar helt OK...men det hade ju gärna fått vara i ett funktionsmaterial.

Kådan hade man ju gärna sluppit...men rivsåren kan leva med...har så mycket päls på armarna så dom syns inte så mycket ;)

Nu är jag på jakt efter par smidiga byxor som tål lite väta.

Användarvisningsbild

Re: Sommarkläder för röjning

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#286577 Prova den jag länkade till! du kan ju alltid kavla upp ärmarna om du vill! Mina rivsår syns inte så mycket dom heller...men dom känns! man blir förvisso härdad efter ett tag! :smile:

När det gäller byxor så har jag inte hittat några byxor som uppfyller alla mina krav!: lätta,tåliga,smidiga,starka i grenen,svala,tål väta/regn,med krok för kängorna och dragkedjor på nedre halvan av benen för lätt av/påtagning med både stövlar o kängor! och helst i "D" storlek! :roll: det närmaste jag kommit är stihls "raintech"! Dom tål regn och är lätta och skapligt svala(öppningar på insidan av låren) dom har även dragkedjor på benen som går mer eller mindre upp till knäna! dom verkar även väldigt tåliga! men finns inte i "D" storlek! :sad: vilket gör att jag får beställa dom i en onödigt lång storlek vilket gör att dom ofta spricker i grenen! dessa "raintech" har hållit än så länge men det är nog bara en tidsfråga!..ingen tillverkare av skogskläder har några "D" modeller vad jag vet? :roll: och det är nog därför som Jag med mfl och många tjejer/kvinnor har problem att hitta passande skogskläder!? vi har för korta ben i förhållande till lårtjocklek och den "muskulösa" baken! :lol:

Nån som provat Husqvarnas nya "röjbyxor"? :roll:

Användarvisningsbild

Re: Sommarkläder för röjning

T Landström  
#286578 Det är finns ju fördelar och nackdelar med våra kroppsformer ;)
Jag som har en rätt vanlig storlek på kroppen har ju inga problem att hitta kläder...men sällan man kan komma billigt undan på rean ;)

Hva röjbyxa har jag oxå funderat på...men det är ju inte kläder dom har hemma här i Åmål...

Jag har kollat på ett lågprismärke...som skulle tåla väta och vara i något stretchmaterial.
Ska se om jag kan få tummen ur att beställa dom bara.

Användarvisningsbild

Re: Sommarkläder för röjning

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#286580 Vart handlar du då i Åmål? av dom mitt i "byn" eller "järnhandlarn"? :roll: :smile:

Användarvisningsbild

Re: Sommarkläder för röjning

T Landström  
#286581 Jag handlar av järnhandlaren...vet att han mitt i byn kanske har bättre priser men...
Annars så blir det mest handlat hos kusin i Torsby...

Användarvisningsbild

Re: Sommarkläder för röjning

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#286583 Praktiskt med en kusin som är handlare! :smile:

Det går att göra bra priser med bägge! dom mitt i byn har däremot betydligt mera grejor hemma på hyllan! saker som man sällan ser att handlare har hemma! riktigt kul att se! Tänk vad man kan veta om handlare i Åmål fast man bor drygt 30 mil därifrån! :wink: annars brukar det vara väldigt dåligt med saker överlag hos handlarna! "jag kan ta hem det om du vill" är nog den vanligaste frasen hos dom flesta handlarna! :roll: nu ska det i ärlighetens namn nämnas att det sällan är några standard prylar jag brukar vilja köpa! men ändå! :smile:

Användarvisningsbild

Re: Sommarkläder för röjning

T Landström  
#286585 Ja, det är praktiskt på många sätt ;)

Ja, det kunde jag nästan gissa att dom har...men jag känner personalen bättre hos järnhandlaren...
Det är nog svårt att göra alla proffs nöjda med sitt sortiment ;)

Ja, det va väldigt det... Har du varit trakterna och jobbat eller?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).