Socialt (mer om oss)

Sommarraporten 2014

79 inlägg 36864 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Sommarraporten 2014

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#286504


Fredagens dopp blev en liten prövning, hade ju glömt handduken inne!
Så jag var tvungen att ligga och torka i solen.

Elmia
Avatar Fallback

Re: Sommarraporten 2014

axwell  
#286505
JensSkoog skrev:lgarien! Kallas sommarlov, men det är hårdt arbete å ligga på stranden och stå och vänta när damorna shoppar :mrgreen:


Nu är värmen här i Skandinavien inte fullt så pressande som den har varit senaste veckorna.
Tror inte att det har varit över 29-strecket idag, och nu på eftermiddagen kom det en svag men behaglig vindpust (pålandsvind).

Jag brukar säga att från Sverige kan man åka i alla riktningar och hitta bättre matbröd än här; undantag Bulgarien.

Fast det var på kommunisttiden, hur är matbrödet nu :?:

Användarvisningsbild

Re: Sommarraporten 2014

machonisti  
#286507 Har under försommaren och tills nu inte sett åt datorn. Spikat och skruvat likt byggare bob (fast inte lika professionellt) efter en danmarksresa i början av Juni.

Nu är jag så himla trött på värmen att jag flyr soleländet och plötsligt knaprade jag mig in på skogsforum.

Min önskan är att klä av mig men eftersom kortisarna varit mitt enda klädesplagg senaste månaden lyser min vita röv likt en vaniljglass, så de lär nog få sitta på!

Användarvisningsbild

Re: Sommarraporten 2014

JensSkoog  
#286514
axwell skrev:
JensSkoog skrev:lgarien! Kallas sommarlov, men det är hårdt arbete å ligga på stranden och stå och vänta när damorna shoppar :mrgreen:


Nu är värmen här i Skandinavien inte fullt så pressande som den har varit senaste veckorna.
Tror inte att det har varit över 29-strecket idag, och nu på eftermiddagen kom det en svag men behaglig vindpust (pålandsvind).

Jag brukar säga att från Sverige kan man åka i alla riktningar och hitta bättre matbröd än här; undantag Bulgarien.

Fast det var på kommunisttiden, hur är matbrödet nu :?:

Det kann inte kallas mat :mrgreen: Vitt, och mjukt och aldels utan smak.

Användarvisningsbild

Re: Sommarraporten 2014

halvproffs  
#332811 Börjar bli dags att ta upp den här tråden igen! Igår var det varmt(ca21grader) för första gången i år (tror jag, väderminnet). Somnade i solstolen efter mat och två pilsner. Idag har jag varit ner till Dalälven och det är mycket högt vattenstånd. Jag måste fråga masarna om det har regnat väldigt mycket hos er? Här har det varit ganska normalt med regn men väldigt mulet och mycket vind.

Användarvisningsbild

Re: Sommarraporten 2014

JensSkoog  
#332860 Vet inte riktigt om det har blivit sommar här - skall väl oska skickligt först säger dom gammla, men vind och regn har vi haft mycket av, men i afton är det 11 grader, och så varmt har vi väl inte haft så sent på kvällen i år, så nu vänder det???

Avatar Fallback

Re: Sommarraporten 2014

Blivande snickare  
#332865 Är varmt och kvalmigt här nu, lite nederbörd på G.
Var bara 4 (Fyra!) grader i natt när jag kom hem :surp:

Användarvisningsbild

Re: Sommarraporten 2014

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#333491 Ja nu börjar det arta sig. :grin: 25 grader i skuggan.

Det är så man börjar få lite färg på armarna, röd iofs. :roll:

   TS
Avatar Fallback

Re: Sommarraporten 2014

Blivande snickare  
#333493 20 grader å sol, bruna armar här ;)

Användarvisningsbild

Re: Sommarraporten 2014

Erre  
#335527 Går illa åt asfalten när jordbrukarna drar fram nu i värmen.

Användarvisningsbild

Re: Sommarraporten 2014

anersimyra  
#335531 Ajdå.. :shock: När katten är borta sägs råttan dansa på bordet. I det här fallet fick " råttan " ett enkelt uppdrag i värmen.. :?: :?: :?: vad är torrt och dött och kommer aldrig mer igen ????.. :surp: :surp: :surp: kan göra ont när " katten " väl är hemma.. :shock: :shock:

Användarvisningsbild

Re: Sommarraporten 2014

Kse  
#335534 Här är det +13 och regn, funderar om man skulle ta skotern och åka till fjälls en sväng. :grin:
Från dagens NSD.

Avatar Fallback

Re: Sommarraporten 2014

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#335560 Vi hade uppåt 30 C igår. Snön är helt borta...

Steg upp tidigt för att hinna ut och träna innan värsta värmen kommer.

Användarvisningsbild

Re: Sommarraporten 2014

JensSkoog  
#335573 Har varit en dryg vecka nu som folk kommer till å erinra som sommaren 2015 :grin: - sol och värme och perfekt väder för barn och fruntimmer som gillar å bruna sig och hoppa i havet, men lite väl svettigt för mig som har kapat betongsten med vinkelslip och röjt skog :lol:

Användarvisningsbild

Re: Sommarraporten 2015

Fredrik Reuter  
#335576 Ja, nu har det varit några fina dagar!
Bar ett 40-tal betongplattor till släpkärra och sedan av släpkärra igår. Trodde ett tag att min sista stund var kommen, svetten kom fort... :oops:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).