Öppna kategorin

eSkogsplan

4 inlägg 4645 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

eSkogsplan

bserv  
#283848 Programmet eSkogsplan http://eskogsplan.se/ har nämnts i förbigående här i Skogsforum. Det har ju utvecklats en hel del och nu också fått en app. Vore intressant att höra vad några användare tycker om programmet. Är det lättanvänt, buggigt, funktionellt etc etc. Billigt pris (400kr) betyder ju en del, men det är ju mycket jobb med att mata in data och lära sig använda - tid som kan användas för skogligt arbete.



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: eSkogsplan

totte  
#283861 Flyttad från "Önskemål och feedback", som är till för frågor och önskemål om forumet.

Användarvisningsbild

Re: eSkogsplan

branndal  
#283864 Hur gick det med en Linux variant av eSkogsplan?

Avatar Fallback

Re: eSkogsplan

jan_sundstrom  
#286105 Min erfarenhet av eskogsplan är att det är lättanvänt och fungerar bra. Jag har utgått från en äldre skogsbruksplan och och dess avdelningar. Delat på några avdelningar där åtgärder ändrat på förutsättningarna, uppdaterat med utförda åtgärder. Därefter utnyttjat tillväxtprognosen i programmet för att räkna upp volymen i avdelningarna till aktuell nivå.
Har nu en uppdaterad skogsplan som ger mig underlag för tex fastighetsdeklaration, planera åtgärder och underlag med kartor för åtgärder som röjning.

Den viktigaste frågan är vilken målsättning man har med skogen, skall man leva på den eller är det för rekreation? Eller en kombination av flera mål. Oavsett vilket så bör man ställa sig den frågan först, sedan kan man fundera om en skogsbruksplan skall ha den ena eller andra funktionen.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).