Öppna kategorin

Vattenbrist större globalt hot än klimat

7 inlägg 3807 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Vattenbrist större globalt hot än klimat

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#285940 Således bör sötvattnet privatiseras, anser Nestlé http://www.lantbruk.com/lantbruk/nestle ... rskvattnet
/Niklas



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Vattenbrist större globalt hot än klimat

dwurg  
#285964 Dum fråga förmodligen, men hur förbrukar man vatten ? jag trodde det gick runt i det så kallade kretsloppet.

Avatar Fallback

Re: Vattenbrist större globalt hot än klimat

peo528  
#285966 Ja o Nestle' är ju verkligen ett företag att lita på. NOT.

Användarvisningsbild

Re: Vattenbrist större globalt hot än kl

JensSkoog  
#285971 Nestlé tänker ju bara på det bästa för oss alla :mrgreen: Jag antar att dom tänker pängar, pängar och pängar. Nej, om vatten ska privatiseras så måste vi göra revolt. Vad blir det nästa, luft?

Avatar Fallback

Re: Vattenbrist större globalt hot än klimat

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#285981 Jaa, vatten är ju redan rätt privatiserat/reglerat. Inte utan vidare du kan hämta (mångder med) vatten från närmaste vattendrag. Eller borra på annans mark.

Avatar Fallback

Re: Vattenbrist större globalt hot än klimat

jannee  
#285982 Du får inte ens ta vatten ur din egen sjö, måste finnas en vattendom. Nu menar jag i större omfattning som t.ex. bevattning av åkrar och liknande.
Du dikar ej heller ut våtmarker hur som helst.

Användarvisningsbild

Re: Vattenbrist större globalt hot än klimat

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#286002 Hur vida vattnet är privatiserat eller tillhör det allmänna, beror nog på hur man ser det. När det ska bestämmas, då är det allmän egendom. När kostnaderna ska fördelas, så tillhör plötsligt vattnet markägarna.
/Niklas

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).