Öppna kategorin

hvilken skördare til eget bruk?

5 inlägg 4229 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

hvilken skördare til eget bruk?

Kris  
#285917 hei. Vurderer å kjøpe en eldre valmet 911 eller en ponsse cobra til eget bruk. egen skog er på ca 1850 mål/ 185 hektar. Er mye gallring og en del slutt avvirkning etterhvert. Er det noe å tenke på eller bør man la være. Er landbruksmekanikker så skru er jeg er ikke redd for :-) pris ca 200000 til 300000 +mva


Senast redigerad av Kris tor 17 jul 2014, 10:06, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: skördare til eget bruk?

ulfgustav  
#285922 Hej
Jag skulle välja andra alternativ

Avatar Fallback

Re: skördare til eget bruk?

Kris  
#285927 Hei. Hvilke maskiner tenker du på? Vil ha langkran på maskinen for å hindre for mye skade på røtter. I det område jeg bor i er det kun maskiner med langkran pga problemer med en del skade på røtter.

   TS
Avatar Fallback

Re: hvilken skördare til eget bruk?

Kris  
#286071 Noen forslag til skördare?

   TS
Avatar Fallback

Re: hvilken skördare til eget bruk?

Chuck Norris  
#286090 Min tanke är att 185 ha är för liten areal för att det skall vara förnuftigt att köpa en skördare? Nog bör man väl äga allra minst 500 ha (vid någorlunda jämn åldersfördelning) innan man tänker tanken att köpa skördare för eget bruk??eller? Men man kanske inte alltid behöver vara förnuftig så köp en Timberjack 1070 då?

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).