Motorsåg och handhållet

HVA 345 FR, förgasarproblem

5 inlägg 6509 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

HVA 345 FR, förgasarproblem

Obso  
#280401 Tjena!

Har en 345 FR som när man drar på fullgas nästan dör, men varvar man sakta upp motorn genom att trycka in gasen långsamt så varvar den upp bra. Tänkte att det var för att den fick för lite bränsle så skruvade ut L-skruven lite förbi plomberingen men det hjälpte inte så värst bra. Har hört talas om att HVA har i nåt medel i förgasarna men det är mest hörsägen bara. Kan det vara värt att blåsa rent förgasaren om det har fastnat nåt skit i den?

Tacksam för svar!



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: HVA 345 FR, förgasarproblem

Brumsten  
#280405 Hej, är det en av nyare modell med dubbla insug?.
Om inte, har den autodekomp, en ventil i cylindern med en slang till vevhuset?.
Jag skulle börja med att provtrycka förgasaren, ta bort bensinfiltret och tryck via bensinslangen.
Återkom med resultet.
Ha de.

Avatar Fallback

Re: HVA 345 FR, förgasarproblem

Obso  
#280406 Ja det är en nyare, tack det skall jag göra!

   TS
Användarvisningsbild

Re: HVA 345 FR, förgasarproblem

Erre  
#280419 Om du har både h och l justeringsskruvar. Skruva åt dom helt, sen skruvar du ut dom varsit varv. Då är den grundställd, får man fin justera lite sen. Har du en nyare modell med små plast spetsar på justerskruvarna som begränsar hur mycket du kan vrida så täljer/slipar du av dom. Dom är där för miljökravens skull. Och när sågen blir lite sliten är det ofta svårt att få den att gå perfekt med dom snäva justerings marginalerna.

Användarvisningsbild

Re: HVA 345 FR, förgasarproblem

knallkorken  
#285771 Min 545fxt betedde sig så och jag fick en ny förgasare ditsatt på garantin då vissa tydligen krånglat.
Kontakta återförsäljaren och prata med dem istället för att skruva sönder grejerna själv. ;-)

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).