Verkstan

Vad var det senaste ni byggde??

2372 inlägg 764907 visningar 172 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni byggde??

johan eriksson  
#285216 Efter fem års väntan blen det äntligen lämmar på lastbryggan.

Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni byggde??

JensSkoog  
#285219 Gott jobbat, och snyggt, om inte snabbt :lol: Vilka sågar är det du har på bryggan? Ser ut som en god kombination.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni byggde??

johan eriksson  
#285221 Tack.
Sågarna är Hva 380CD med 20'' och Stihl 020AVP Super med 12''

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni byggde??

totte  
#285258 Praktiskt och bra.

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni byggde??

Robertberg  
#285293 I torsdags hade vi svetstävling på jobbet, han som kom sist svetsade 10 centimeter på 10 sekunder. Han som kom näst sist var jag. Att jag inte har rört en svets sen jag var 15 var nog lite av en bidragande orsak, att jag inte var nå vidare på att svetsa då heller kan vara en annan.
Hursomhelst! Det gav blodat tand och i lördags lyckades jag få ihop en något man kan hänga upp röjsågen på. Armeringsjärn och glidmed från en harv fick sätta livet till. Bild kommer på tisdag!

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni byggde??

zeetorg  
#285297 Hur har man en svetstävling på tid?
Det här kräver en närmare förklaring!

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni byggde??

Tosca  
#285299 En annan svetstävling brukar vara vem som kan hålla bågen tänd längst med en skalas svetspinne, det gäller att vara stadig på handen då!

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni byggde??

JensSkoog  
#285308 10 cm eller mer på 10 sekunder hörs ut som en svits som har skett för snabbt??

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni byggde??

Robertberg  
#285314 Nä, det var kvalitet som gällde i denna tävlingen, så tio centimeter på tio sekunder blev inge vidare.. ;) Hans kommentar efteråt var "Det här va inget för mig, Jag är nog lite för ivrig!"

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni byggde??

Robertberg  
#285707 Såhär blev det! Nästa hållare bygger jag nog omvänt, så att så mycket som möjligt göms bakom motordelen.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni byggde??

JensSkoog  
#285740
obantteg skrev:Såhär blev det! Nästa hållare bygger jag nog omvänt, så att så mycket som möjligt göms bakom motordelen.

Den där hållaren gillar jag. Kommer nog till å kopieras här i Norge. :grin:

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni byggde??

Si63  
#285759
JensSkoog skrev:
obantteg skrev:Såhär blev det! Nästa hållare bygger jag nog omvänt, så att så mycket som möjligt göms bakom motordelen.

Den där hållaren gillar jag. Kommer nog till å kopieras här i Norge. :grin:


Den ska kopieras här i sverige också.
Skitsnygg.
(Jag tänkte man kanske skulle kunna trä på en bit vattenslang.)

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni byggde??

Robertberg  
#285762 Ser det som ett gott betyg! Två kopieringar. Jag hade ingen passande slang, men den slangen jag hade klövs och träddes på. Man ser buntbanden om man zoomar.

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni byggde??

Hazzilla  
#285772
Sinkro63 skrev:
JensSkoog skrev:
obantteg skrev:Såhär blev det! Nästa hållare bygger jag nog omvänt, så att så mycket som möjligt göms bakom motordelen.

Den där hållaren gillar jag. Kommer nog till å kopieras här i Norge. :grin:


Den ska kopieras här i sverige också.
Skitsnygg.
(Jag tänkte man kanske skulle kunna trä på en bit vattenslang.)

Även i Finland :grin:

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni byggde??

Hazzilla  
#285773 Jag byggde en ställning till huggarlådan enligt principen man tager vad man haver dvs rörstumpar som lämnat över från en takstege och armeringsjärn. Fästet på kran fanns hade föregående ägare tillverkat. Strongline svetsstickorna som jag köpte senaste kan jag inte rekommendera, de är rätt svår tända trots att jag använder en invertersvets.
Själva lådan är en gammal sak som jag en gång tillverkat för en timmersläde.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).