Öppna kategorin

Skogsforums VM-tips

149 inlägg 56498 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Skogsforums VM-tips

Skogsinvest  
#285396 7-1 mot Brasilien i deras eget hemma-VM! Helt galet! Undrar vad Neymar tänker och vad Silva ska fundera på varför han tog det onödiga gula kortet som fick honom avstängd i denna match! Tycker synd om befolkningen i Brasilien som haft detta som nationens dröm. Fördelen är väl att risken att presidenten i Brasilien blir omvald minskar. Hon har sett till att Brasilien gått fel väg när det gäller regnskogen och bland annat ändrat reglerna så att återbeskogning inte krävs.

   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Skogsforums VM-tips

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#285397 Ja där gick ju min tittarstrategi helt åt skogen :sad: Bytte kanal en halvtimma in i matchen och förväntade mig 0 - 0 som vanligt 😡

Avatar Fallback

Re: Skogsforums VM-tips

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#285404 Inte så lyckad strategi igår, när. Funkar säkert bättre ikväll. :)

Brasilien spelade helt utan försvar, och tyskarna hade tur att allt de sköt gick in. Schürrles halvvolley tex. Men vilket fantastiskt spel. Och Özil var med i det mesta. Synd att han inte fick in den till slut, och öppnade för Brasiliens tröstmål. Hur ofta har ni sett orden "Brasiliens tröstmål" innan igår??? :D

Som halvtysk får jag hålla på Tyskland på söndag, men hoppas det blir mot Robben och hans medhjälpare!

Avatar Fallback

Re: Skogsforums VM-tips

axwell  
#285406
th skrev:Ja där gick ju min tittarstrategi helt åt skogen :sad: Bytte kanal en halvtimma in i matchen och förväntade mig 0 - 0 som vanligt 😡


Fick igång TV;n vid drygt 10 min in i matchen, 0-0, tyskarna skulle slå en hörna.

Efter 10-15 sekunder hade jag rätt resultat i några minuter, tipset sprack sen och det var det värt :mrgreen: :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Skogsforums VM-tips

Skogsinvest  
#285411 Har alla hämtat sig sedan gårdagskvällen? Nu är det bara att ladda om för kvällens drabbning! Tror att det blir stor kontrast mot gårdagen och att matchen slutar 0-0. Holland går dock vidare till final! Andra tips?

   TS
Avatar Fallback

Re: Skogsforums VM-tips

axwell  
#285413 Nederländerna vinner med 3-1 om van Persie inte är med, annars 0-0 efter "90 minuter".

Argentina kan hälsa hem efter en hedersam förlust.

Användarvisningsbild

Re: Skogsforums VM-tips

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#285419 Argentina tar hem kvällens match.

3-1 till argentina, Messi gör 2 mål

Användarvisningsbild

Re: Skogsforums VM-tips

sundelius  
#285420 Tror på 0-0 och Argentina vidare på straffar

Avatar Fallback

Re: Skogsforums VM-tips

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#285422 Tror också Argentina, men hoppas Holland. 2-1 Argentina.

Avatar Fallback

Re: Skogsforums VM-tips

macke  
#285425 En tät match.
Tror Argentina gör 1-0 men sen lossnar det för Holland.Matchen slutar med 3-1 till holland.

Avatar Fallback

Re: Skogsforums VM-tips

Skogsinvest  
#285427 Vad tror vi om matchens (på förhand) två huvudfigurer Robben och Messi? Tror Robben kommer att få svårt att bryta in men om Argentina har bollövertag öppnar sig möjligheten för snabba omställningar. Messi kommer att få stenhård bevakning. Dock är han nr 1 i världen på att skapa situationer ur trånga lägen. Jag hoppas att domaren i kvällens match vågar ta fram kortleken. Detta gäller både filmningar i straffområdet och regelöverträdelser på banan. Det sista jag vill är att någon spelare ska behöva se sitt land spela VM-final från ett sjukhus.

En notering. Vinner Holland kvällens match finns chansen att Eriksson får döma antingen finalen eller bronsmatchen. Det är inte aktuellt vid en Argentinsk seger.

   TS
Avatar Fallback

Re: Skogsforums VM-tips

axwell  
#285428
Skogsinvest skrev:ad tror vi om matchens (på förhand) två huvudfigurer Robben och Messi? Tror Robben kommer att få svårt att bryta in men om Argentina har bollövertag öppnar sig möjligheten för snabba omställningar


Utan slitvargen Maria i Argentina får inte Messi tillräckligt bra bollar att jobba med.
Robben är självgående, gräver fram uppspel ur ingenting.

Användarvisningsbild

Re: Skogsforums VM-tips

Bax  
#285429 1-0 till Holland, Huntelaar gör en Lineker och snubblar in bollen i 73:e minuten.

Användarvisningsbild

Re: Skogsforums VM-tips

JensSkoog  
#285433 3-0 til Holland, och Robben gör det mesta, enligt min fru som ser på matcherna och är "expert"! :roll: Själv läser jag en krim av Henning Mankell!

Avatar Fallback

Re: Skogsforums VM-tips

Bm350boxer  
#285439 Ganska tråkig första halvlek. Undrar om det inte blir straffar ikväll igen.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).