Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Vad kör ni med för bilar!

72 inlägg 28660 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback
T-Jack  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#28514 Passt-92 TD, med max pofil på däcken,
Fungerar utmärkt som jobbil och hunkoja,
givetvis med bäksätet urtaget.
Behövs det mer plats är det
Kåp släp som gäller.

Avatar Fallback
Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#28879 Sprinter 313 4*4 köpte han begagnad,ett elkraftbolag i tyskland hade haft han så han var verkstadsutrustad.Funkar bra tack vare manuella spärrar mellan axlarna och bakaxeln.

Användarvisningsbild
kalhygge  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#29407 åker Navara D.C. aut. -08. Tydligen skit-törstig, uppåt 1.2 l/mil, tack vare "miljö-motor" med partikelfilter.. Grrrrr... Men mer komfort än -04an..

Avatar Fallback
nexon  
#39202 jag har en st nissan king cab navara -04 som pendlar bil. 1 st volvo 850 t5 -96 som andra bil. Hade en skoda pickis innan king caben men det regnade in i den. Försökte täta alla hål som det tänkas rinna in vatten i. Sa till sambon regnar det in igen så säljer jag skiten. Dra mig genom grus och sirap, det regnade in..... King cab inköp nästa. Sambon hade ingen talan. Hon tyckte färgen var fin på den bilen jag hittade.

Användarvisningsbild
Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#39211
Bild


2006 GMC Sierra 1500 bruksbil
1986 Chevy Silverado K20 projekt
1978 Chevy Suburban C10 projekt
1950 Chevy Fleetline projekt

Avatar Fallback
gremo  
#39212 åker L200 -08, svängradie som en person bil jämfört med min förra(king cab-03),men stolarna kunde ju varit lite skönare.

Avatar Fallback
nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#39222 jag åker chrysler voyager -97... med 2,4 l bensin motor å manuell låda, funkar bra, går skit bra å billigt, skön å köra MEN... ja kan i princip inte åka på en normalsliten grusväg vilket gör att ja blir tvungen att byta mot nått högre, me 4 wd... vet dock inte va ja ska hitta på, ska inte vara för dyrt, vara snål, ha skitstort flak, vara 4wd, ha dubbelhytt... me andra ord en bil som inte finns.... :cry:

sen som finbil har vi en Saab 9-5 kombi -01 2.0 t

Användarvisningsbild
Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#39224
Nutte

En jänkarpickis är i princip allt det där.
Är 4wd ett krav eller är det mest frigångshöjden du behöver?

Avatar Fallback
nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#39226
Slurfi skrev:
Nutte

En jänkarpickis är i princip allt det där.
Är 4wd ett krav eller är det mest frigångshöjden du behöver?


både och tror ja..... har kollat lite på cheva pickisar av denna modellen med v6a men inbillar mej att dom drar mkt http://www.blocket.se/vi/17974930.htm?ca=6_s

Användarvisningsbild
Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#39275
nutte skrev:
Slurfi skrev:
Nutte

En jänkarpickis är i princip allt det där.
Är 4wd ett krav eller är det mest frigångshöjden du behöver?


både och tror ja..... har kollat lite på cheva pickisar av denna modellen med v6a men inbillar mej att dom drar mkt http://www.blocket.se/vi/17974930.htm?ca=6_s

Nå en jobbkompis har en S10 och den verkar dra för mkt, och då får han ändå
bara åka V6, det är ju lite surt.
Gå upp ett snäpp till fullsize så får du alla fördelarna men inte speciellt mkt dyrare.
Tex denna: http://www.blocket.se/vi/18763029.htm?ca=1_8_s

Bild

4wd, femsitsig, större flak, V8 och bara 30 papp till.
Bättre andrahandsvärde åxå.

Användarvisningsbild
Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#39276 mitt åk just nu.
Jobb bilen peugeoten gick inte genom besiktningen så den såldes.

Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#39282 Nästan identisk med min bil,förutom kåpan. Vi har flaklock på våra. 3 chromade hella i bågen fram eller??

gremo skrev:åker L200 -08, svängradie som en person bil jämfört med min förra(king cab-03),men stolarna kunde ju varit lite skönare.

Avatar Fallback
gremo  
#39302 Får bara plats med två eftersom grillen buktar ut i mitten,ivf vad försäljaren sa.Men blir snart operation för det "ska" vara tre ju.Bågen är från kama.Har sett nästan samma båge av annat märke som är bredare o lite längre fram.

Användarvisningsbild
Maldas  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#39315 Hur mycket dricker en fullsize med automat o bensinmotor. Gissar att man kan åka betydligt billigare!

Användarvisningsbild
Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#39320
Maldas skrev:Hur mycket dricker en fullsize med automat o bensinmotor. Gissar att man kan åka betydligt billigare!

Visst kan man det, tex EU-moppe är ju mkt billigare.
Försök att jämföra med jämförbara bilar så ser du att skillnaden är inte så stor
men i allt annat är det stor skillnad tex komfort, prestanda, sittplatser, krocksäkerhet
lastyta, markfrigång, andrahandsvärde, utseende och såna grejer.
Men som sagt är det endast bränsle du bryr dig om så ska du nog välja en Skoda Caddy eller liknande.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).