Motorsåg och handhållet

Jonsered motorsågar

11 inlägg 5384 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Jonsered motorsågar

sundelius  
#284937 Tjena
Slänger ut en fråga. Grannen vill sälja sin motorsåg, jonsered CS 2152 årsm 2005 knappt använd för 3000 spänn och jonsered GR 50 årsm 2005 också knappt använd för 4000 spänn.
Någon som har en erfarenhet av sågarna eller en uppfattning om prisbilden?



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Jonsered

JensSkoog  
#284945 Skulle mena att han är lite optimistisk om han ska ha så mycket för så gammla sågar. Det har skett mycket på sågfronten dom senaste 9 åren.

Användarvisningsbild

Re: Jonsered

sundelius  
#284948 Ok.
Tack för svar

   TS
Användarvisningsbild

Re: Jonsered

Karlsson_98  
#284952 Vi har en CS 2152 här hemma o den är vi riktigt nöjda med. Pigg o inte så farligt tung såg. Den är 3-4 år gammal så lite nyare än din grannes.
Priset är kanske något högt för en såpass gammal såg.

Avatar Fallback

Re: Jonsered

rikard_e  
#284963 Du får ju ett beg 550xpg för 4000-5000 kr
Så priset är väl högt

Avatar Fallback

Re: Jonsered

SawTroll  
#284979
JensSkoog skrev:Skulle mena att han är lite optimistisk om han ska ha så mycket för så gammla sågar. Det har skett mycket på sågfronten dom senaste 9 åren.


Ja det har skjedd mye, både positivt og negativt. 2152 er allikevel av siste generasjon før "strato" sagene overtok, og jeg vil ikke si at den er utdatert på annen måte enn at den ikke selges ny lenger.

Jeg anser det som et større "minus" at det er en 2152 (HVA 353), og ikke en 2153 (346xp).....

Mange merker selger fortsatt eldre og mer "utdaterte" modeller nye.

Användarvisningsbild

Re: Jonsered

JensSkoog  
#285020
SawTroll skrev:Mange merker selger fortsatt eldre og mer "utdaterte" modeller nye.

Och därför borde man kolla vibrationerna innan man köper! Händerna som ska holla sågen ska tjäna dig livet ut!

Avatar Fallback

Re: Jonsered

SawTroll  
#285045
JensSkoog skrev:
SawTroll skrev:Mange merker selger fortsatt eldre og mer "utdaterte" modeller nye.

Och därför borde man kolla vibrationerna innan man köper! Händerna som ska holla sågen ska tjäna dig livet ut!


Ja - men det er definitivt ikke et problem med 2152!

Användarvisningsbild

Re: Jonsered

JensSkoog  
#285050 Har inte specs för 2152, men det har skett mycket dom sensta åren efter att EU kom med krav till bättre vib.dämpning på sågar.

Användarvisningsbild

Re: Jonsered

Mikael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#285058
JensSkoog skrev:Har inte specs för 2152, men det har skett mycket dom sensta åren efter att EU kom med krav till bättre vib.dämpning på sågar.

Jonsered 2152 har fjäder vibrationsdämpare och har enligt mig inga problem med vibrationer, föregångarna var en annan historia.

Avatar Fallback

Re: Jonsered

hakans  
#285059 Själv har jag både en 2152 och en 2253 och inte är det några större skilnader i vibrationerna

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).