Sågtimmer

vänerblock

5 inlägg 34042 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

vänerblock

Sture Andersson  
#284662 Funderingar inför vinterns averkningar.

Brukar leverera till södra tycker deras prislista på grantimmer är helt ok.

Men har mycket grov gran ,och skulle villa hugga Vänerblock av det,

men Södras priser på vänerblock var ricktigt dålig ,funderar på om det är för att dom vill ha

timmer till Värö.

Nån som vet om det är lika dåliga priser hos alla uppköpare på Vänerblock.



   TS
Avatar Fallback

Re: vänerblock

Tosca  
#284665 Du kanske ska kolla prislistor hos andra aktörer i ditt område och jämföra.
Om du avverkar själv eller hyr in en entreprenör kan du ju leverera olika sortiment till den köpare som betalar bäst.
Vet du ungefär hur stora volymer det handlar om kan du ju förhandla bättre pris än prislistan på enskilda sortiment som de får köpa på vägkant.

Avatar Fallback

Re: vänerblock

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#284676 Det finns gott om övergrov gran och Vänerply behöver inte direkt springa benen av sig för att få råvara.

Avatar Fallback

Re: vänerblock

Sture Andersson  
#284736 Nån som vet om det finns nån som köper grovtimmer.Sålde till ett bolag i slutet av 90 talet dom hadde

ett sortiment med grovtimmer.

   TS
Avatar Fallback

Re: vänerblock

KalleM  
#284763
Skogsola skrev:Det finns gott om övergrov gran och Vänerply behöver inte direkt springa benen av sig för att få råvara.


Så är det säkert, jag tror inte Södra skär emellan så mycket från priset dom får av Vänerply. Kolla med någon annan aktör vad dom kan ge för pris på blocken (om du nu får dom att delge pris, inte så många ön Södra som är publika med priserna)

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).