Skogsvagn (Huggarvagnar)

Farma grip bra?

9 inlägg 9635 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Farma grip bra?

mikael_s  
#283243 Tänkte byta grip på huggarvagnen och tycker Farmas nya G2 ser intressant ut. Någon som har någon erfarenhet med den?

http://www.forsmw.se/1/sv/gripar/grip-0,20.php

Bild


Edti: bilden hade försvunnit


Senast redigerad av mikael_s tis 15 dec 2015, 07:47, redigerad totalt 1 gång.

   TS
FTG
Avatar Fallback

Re: Farma grip bra?

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#283301 Har ingen erfarenhet av den men den ser ut att ha rätt form och den väger endel för sin storlek så de är ingen lättviktsskit iaf

Avatar Fallback

Re: Farma grip bra?

mikael_s  
#283347 Ja, den ser bra ut på pappret i alla fall. Verkar rätt lik Cranab CR200, både i utseende och spec.

Förväntar mig inte att den skall vara en Cranab för den kostar 10k mindre, men det skulle vara intressant att höra från någon som använt en.

   TS
Avatar Fallback

Re: Farma grip bra?

Dunken  
#283486 Bara handla farma är inne på andra gripen på den gamla vagnen och den nyaste gripen g2 har funkat kanon gräver i högen och rullar upp stockarna fint även massaved fungerar bra. tror den heter 20

Avatar Fallback

Re: Farma grip bra?

mikael_s  
#283655 Hörs bra ut Dunken! Blir nog beställning.

   TS
Avatar Fallback

Re: Farma grip bra?

Ådii  
#285357 Har kört några dagar nu med en Farma grip ( 0,24) för virke och har inget att klaga på. Tycks vara rätt designad för att hålla i virket på bästa sätt så att du kan ha så mycket virke så att den inte stängs helt men ändå inte tappar det.
Vi har en risgrip från Farma också och även den så funkar på samma vis när man lastar virke som dom andra så jag tror nog du kommer att vara nöjd med ditt köp :) Har även kört med Cranabs CR200 och dom verkar nog lika, bara att Farman är större.

Avatar Fallback

Re: Farma grip bra?

mikael_s  
#285383 Låter ju bra Ådii, tack för din post.

Ringde till handlarn idag för att beställa en men det visade sig att de hade hemma. Däremot hette den 0.19 men skulle vara exakt samma som den som heter 0.20 nu. Någon som vet något om detta?

Tar rotator och bromslänk samtidigt, om det kan passa på min kran (Vreten).

   TS
Avatar Fallback

Re: Farma grip bra?

Dunken  
#285392 Se bara till att du får en g2 grip den nya som rullar upp stockarna. Med lite modifikationer passar allt

Avatar Fallback

Re: Farma grip bra?

rikard_e  
#285399 dom ser riktigt bra ut, stänger riktigt väl och öppnar likaså.
Ska man nu slå in stockarna som ligger lite snett i högen kanske det inte är så jättebra att plåtarna till själva käftarna är utanpåliggandes, men då går det att slå lite med gaveln istället.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).