Skogsfastigheter

FOLKSAM beter sig så här...

130 inlägg 77494 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

4V4 FOLKSAM beter sig så här...

Bertilsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#274622 Den gamla kvinnan som i början på mars skickade in kompletterande bevis, med stöd från högsta expertis i landet, har fått ett mycket kort besked, att Folksam vidhåller tidigare beslut.
- Personligt överlämnade handlingar på kontoret i Halmstad, de är bara skickade tillbaka från central handläggare.
- Lär av detta omkring hur Folksam behandlar en gammal kvinna.
- Tidigare är nämnt men nämns igen. Kvinnan är enda skadefall, där inte förhöjd stubbe är korrigerad till rätt ersättningsnivå av 30-talet ärende på olika försäkringsbolag, men med samma bevismaterial. I hennes fall dessutom med stöd från Skogforsk.
- Fallet är felbehandlat redan från 2007. Blygsam summa är utbetalt på andra delar som var felberäknade i skadan.
- Bernt Flinck som var handläggare på Skogsstyrelsen har slutat, så därför skulle en broms vara borta i ärendet.

Kvinnan känner sig kränkt och särbehandlad. Har ni idé om åtgärd?

Fallet är beskrivet här i serie nr 4.

Vill inte Folksam ha skogsägare som kunder?

- Självklart kan jag inte rekommendera Folksam.

   TS
Ta hjälp av Nordeas skogsspecialister, vi finns på sju platser i landet.
Avatar Fallback

4 V 5 FOLKSAM beter sig så här...

Bertilsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#276091 Svaret från Folksam kom omedelbart.
Trots nya gedigna bevis från Skogforsk, så skriver Folksam: "Vi vidhåller vårt tidigare beslut."
- Kanske utan att lagt mer än 3 minuter på den nya inlagan.
- Uppenbart vill Folksam visa sin avigaste sida mot sina kunder.

Den gamla kvinnan avser fortsätta tills hon får sin rätt som "alla andra".

När uppgifterna lämnades personligt på ett Folksamkontor och kort beskrivning gjordes till den person, som tog emot uppgifterna kom frimodigt en kommentar om att "det var en märklig behandling hon fått, nu hoppas vi att det blir ändring."

   TS
Avatar Fallback

4 V6 FOLKSAM beter sig så här...

Bertilsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#276197 På det intetsägande svar som Folksam kom med har 26 sidor med handlingar nu lämnats till Folksam.
Mest är det exempel på svar från Folksam, som visat sig helt felaktiga och efterhand resulterat i viss rättelse. Men ännu återstår flera av skadorna, där inte rättelse alls skett för just denna del av skadeärendet. Visa beskrivna här i ärende Nr 4.
- Skogsstyrelsen har skrivit att de inte behandlat vissa delar, ändå vill Folksam betrakta ärendet som avklarat. Det förefaller vara upprepade tester från Folksam för att kolla, om det går att tjata sig ifrån ärendet.

- Notera igen att denna gamla kvinna, hon har inte fått rättelse på sådan bevisade felvärderingar som andra fått, där samma skador funnits.

Kundombudsman är nu engagerad.

   TS
Avatar Fallback

4 V7 FOLKSAM beter sig så här...

Bertilsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#276465 Ett svar har kommit från Folksam och är kort och lyder: "Kundombudsmannen avvisar Gunnel Johanssons begäran om ny prövning."

Kvinnan som svarat hänvisar till förra kundombudsmannens svar (som byggde på felaktiga svar från Skogsstyrelsen och Folksam).

- Dessutom syftar hon nu på händelse, från Folksam, som inte någon av oss här just nu kan identifiera ha inträffat, vilket vi nu skall kontrollera.

- Med syftning på ofullständighet och ohörsamhet från Folksam tidigare, så är beteendet tämligen identiskt, mot tidigare simpla svar.

   TS
Avatar Fallback

4 V8 FOLKSAM beter sig så här...

Bertilsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#277244 Kundombudsmannen på Folksam, som nyligen gav besked har tagit "uppgifter i luften". Påstådda utbetalda pengar har inte kommit.
- Strategin må bli att de skickar dessa, så kanske ärendet blir klart.
- Om inte hon står för yttrandet, så har Folksam åter svärtat sitt anseende med osanningar.

Omdöme får vänta tills vi vet utgången. Vi är lovade besked efter påsk.

   TS
Avatar Fallback

4 V9 FOLKSAM beter sig så här...

Bertilsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#278021 Trots flera påpekande till Folksam i ärendet omkring den gamla kvinnan, har de varit fullständigt ohörsamma för följande.
SYDVEDS avverkare har misshandlat virke med följd att skogsägaren begärde skadestånd och fick 14.893 kr i ersättning för detta. Se bilaga.

Detta belopp drar Skogsstyrelsens "expert" av från avverkningskostnaden och påstår sen att avverkningskostnaden är OK.

Skogsstyrelsen väljer att misstolka SYDVED:s placering av ett skadestånd.

Detta är vad en påstådd expert på en myndighet gör och det har felaktigt försvarats av Folksam.
Detta påpekades i senaste framställningen till Folksam. Dock ingen respons för detta. Om så sker i den nu, med ytterligare skärpa begärda genomgång återstår att se.

VARNING FÖR FOLKSAM!

   TS
Avatar Fallback

4 V10 FOLKSAM beter sig så här...

Bertilsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#279239 Etablerade försäkringsbolag har fått nobben från skogsägare och även intressegrupp har vänt dem ryggen och etablerat sig med nytt tänkande.

- Folksam har enligt mig, med de avsiktliga felbedömningar, orsakat att de skjutit sig själv i foten och måste visa sundare attityd, om inte även de som försäkringsbolag skall bli lämnade av kunder.

Räcker det att Folksam bytt vd?

   TS
Avatar Fallback

4 V11 FOLKSAM beter sig så här...

Bertilsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#280807 Senaste framställningen till Folksams kundombudsman föreföll positiv genom besked från denne på ledighet att den skulle återkomma tre dagar senare.
- Så har inte skett på över 14 dagar.
Det förutsätts dock att seriöst arbete görs. Eljest är Kundombudsman inte mycket värt.

   TS
Avatar Fallback

Re: FOLKSAM beter sig så här...

Bertilsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#283063 Ännu har inte Folksam meddelat vad som lovades från kundombudsman i början på maj.

Är samma "visa" på väg att hända igen?

   TS
Avatar Fallback

Re: FOLKSAM beter sig så här...

Bertilsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#283174 Vi påminde Folksam efter 2 månaders lång väntan.
Vår tålmodiga väntan var förgäves. Kundombudsmannen hade slutat utan att meddela något i ärendet.

Nu kom, efter ny påminnelse idag, följande svar:
Anna-Karin Baltzari Danfors har slutat på Folksam. Ditt mail kommer att
vidarebefordras till den nya Kundombudsmannen
Lars-Ivar Sölvinger.

Med vänlig hälsning
Biträdande kundombudsman Folksam
Åsa Lindgren
08-772 69 26

Vet någon av er något om de inblandade. Ärendet är misskött från början till slut.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).