Motorsåg och handhållet

FS 130 som käkar tändmoduler

4 inlägg 3378 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

FS 130 som käkar tändmoduler

Ingoberra  
#283141 En kompis köpte förra året en sån som han kanske använde max 10h innan den var omöjlig å starta å gnistan obefinlig. Han fick då en ny tm monterad å den gick året ut utan problem. För 2 veckor sen var det dags igen. Gnistan var väck å tm var död igen. Detta är ju inte likt stihl så jag undrar om hans handhavande spelar in. Kan man döda tm med ett kortslutet ts tex.



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: FS 130 som käkar tändmoduler

totte  
#283146 Fel tändstift, utan avstörningsmotstånd, kan ta död på moduler. De flesta småmaskiner idag skall ha ett stift med tillägget "R" till numret. Om han har rätt stift så har han förmodligen haft osannolik otur.

Avatar Fallback

Re: FS 130 som käkar tändmoduler

Ingoberra  
#283160 När förstamodulen for var det ju orginalstiftet i. Sen har han köpt samma sort som satt i. Så fel stift har det inte varit iaf.

   TS
Användarvisningsbild

Re: FS 130 som käkar tändmoduler

traktorz  
#283169 Det kan visst fortfarande vara fel tändstiftstyp som är felorsaken, om du inte explicit verifierat att beteckningen innehåller ett nödvändigt "R", såsom hos t.ex. Bosch WSR 6 F, NGK BPMR 7 A eller Champion RCJ 6Y.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar