Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Vahva jussi, dette har jeg gjordt i dag!

34 inlägg 19078 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vahva jussi, dette har jeg gjordt i dag!

Daggi  
#281612 Fjellet i bakgrunnen på bilde 2 er ca 1000 m høyt.
Det var en perfekt arbeidsdag med sol og lite vind, omkranset av høye fjell og fantastisk natur, det kan ikke bli bedre :)

Neste prosjekt på tømmervognen er å lage til en innleggskasse som er formet etter tømmervognen for å kunne kjøre kvist og avfall uten at det setter seg fast i driften og hjulene.
Den skal lagest av aliminium, og skal være enkel å ta av og på.
Bilder kommer når den er klar!

Uvskogen:
Jeg brukte 6 mm bolter, men jeg greide å ødelegge 1 bolt på denne siste jobben, men det er bare å sette inn nye bolter etterhvert. Det fungerte veldig bra, jeg var ganske lei av at stakane snurret hele tiden! :)

   TS
Avatar Fallback

Re: Vahva jussi, dette har jeg gjordt i dag!

Daggi  
#283153 Her er bilder( litt dårlige) av kvistkassen jeg har laget meg.
Den passer perfekt bedi tømmervognen.
Laget til 2 sjakler i forkant så jeg bare fester den med tau for enkelt å kunne løfte av og på kassen under arbeid.
På hver side har jeg boret opp hull og festet sjakler som jeg har festet tau i så det bruker jeg når jeg løfter kassen av og på med kranen.
Satser på det skal fungere bra :)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vahva jussi, dette har jeg gjordt i dag!

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#283162 Kan ju bli en fin grusvagn också om du sätter på fram och bakstycke. Snyggt med plåt.

Avatar Fallback

Re: Vahva jussi, dette har jeg gjordt i dag!

Daggi  
#285545 Da har jeg testet tømmervognen med aliminiumskassen og det fungerte veldig bra. Her er et bilde med fullt lass! Hadde ikke noe problem i det hele tatt med kvist i hjula eller drivsystemet på hjulene.
Veeldig fornøyd :)

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).