Små skogsmaskiner och övriga maskiner

ATV till Kranman 1750

7 inlägg 5423 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

ATV till Kranman 1750

kallelulea  
#282398 Vilken atv skulle ni rekommendera till en kranman 1750. Lr kanske en 6x6 ?



   TS
Avatar Fallback

Re: Blider Ved/timmer körning med atv

Hema  
#282400 En märkesmaskin som är lågväxlad fram som back. En 6x6 är inte lika smidig men har andra fördelar, beror mycket till vad du ska använda den mer, samt hur förhållandena där du tänkt bruka den ser ut.

Avatar Fallback

Re: ATV till Kranman 1750

skogsbonne  
#282434 Grizzly 550/700

Avatar Fallback

Re: ATV till Kranman 1750

Sune_  
#282457 Suzuki Polaris eller Yamaha skulle ja säga, driftsäkra beprövade maskiner som bevisligen funkar bra i skogen.
Honda är också ett mycket bra alternativ även om ja inte är överförtjust i deras stela axel samt avsaknaden av riktig låsbar diff fram (tror dock diffen är korrigerad f.r.o.m årsmodell -14) Men Honda skulle ja vilja ranka högst kvalitetsmässigt, riktigt driftsäkra och långlivade maskiner.

En bra återförsäljare inom rimligt avstånd är viktigare än just märket i sig skulle jag vilja påstå.

Men som någon tidigare sa, välj en märkesmaskin!
Senast redigerad av Sune_ tor 05 jun 2014, 15:55, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: ATV till Kranman 1750

kallelulea  
#282591 Har en 450 08 men den säckade ihop helt både bak och fram :) nya dämpare kostade 16000 + moms

   TS
Användarvisningsbild

Re: ATV till Kranman 1750

Karlsson_98  
#282621 Suzuki, Yamaha, Polaris och Honda är de jag vet går bra i skogen.

Antar att det är drift på vagnen?
Isåfall räcket det gött o väl med en 500a i skogen men kan va gött att ha en lite starkare om man kör mycket vägtransporter.

Vilken återförsäljare ligger närmast? :)

Avatar Fallback

Re: ATV till Kranman 1750

kallelulea  
#282624 Har ntc i Arvidsjaur dom har kanon service. De är drift på den. Är sugen på en 550 grizzly med syvare fjädrar

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).