Avverkning (slutavverkning)

Skördarmätning

36 inlägg 19058 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Skördarmätning

brassel  
#246556 Funderar på att ev testa Sveaskogs skördarmätning på en ca 1000m3 slutavverkning LRK i östra Uppland(fast netto på allt utom rötved.)

Nån som har erfarenhet av detta upplägg eller tankar kring för/nackdelar från markägarsynvinkel?
Tack på förhand!

Iggesund Forest BlueLine skördarsvärd, Norrländsk urkraft
Avatar Fallback

Re: Skördarmätning

nisse8  
#246617 Hej Brasse! Ut me skördarföraren när hygget ska påbörjas å va med när han kontrollmäter de första stockarna. (entreprenören vill knappast mäta in mindre virke än du) Så vill du naturligtvis ha skördarens mätintyg utprintat i din ägo när avverkningen är klar. Så brukar jag göra, men så bor ja också i Finland där vi mäter på bark å skördarförarens aptering som gäller=inget vrak!

Avatar Fallback

Re: Skördarmätning

brassel  
#281006 Man kan ju komma och ändra sig, men för stunden känner jag mig nöjd med min lrk med skördarmätning. Kan rekomendera att titta på det tom!

Avatar Fallback

Re: Skördarmätning

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#281008 Så har du fått betalt och allt är klart nu?

Avatar Fallback

Re: Skördarmätning

brassel  
#281010 Groten är vid vägkant, annars klart.

Användarvisningsbild

Re: Skördarmätning

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#341844 Köparen ska inte bestämma priset http://www.skogen.se/nyheter/koparen-sk ... mma-priset
/Niklas

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).